Vårdcentralen

»

neeej. va e de här, svamp?

1/2
enligt rubiken, har liknande vid munnen också.
Ser inte ut som @svampus men han vet kanske bättre.
Det kan vara nått slags svampangrepp det där... Dock brukar svamp vara vitare och se lite "fluffigare" ut. Men det kan ha en liten rosa tint sådär. Hur uppkom det? Har du sett någon skada där innan? Hur länge har det varit där, och har det förändrats något?

Byt massa vatten till att börja med 05
Och separera från Diplon fort som fan om det är samma kar!
okok. har nog varit där typ 3 dagar. inga tidigare skador. inga andra fiskar drabbade. jag byter vatten och återkommer. tack för svar.
Skrivet av gar
Och separera från Diplon fort som fan om det är samma kar!
jo de e samma kar. kommer antagligen flytta delhezin om det inte bättrar sig snarast.
Fengäddor brukar klara sig bra. Hadde på 10cm som blev biten över huvudet och förlora sitt öga sen blev huvudet kritvitt men efter några dagar var den frisk och fin. Gör bara lite vatten byten så borde det gå fint.
Mm, fengäddor är tåliga som fän. Det går nog över med lite färskt vatten Brunojojo 02 
va nere å kollade precis då va de helt borta58. dock har en termometer försvunnit mystiskt....
Tappde sin svamp men åt upp en termometer... 
mystiskt... men de funkade iallafall
Skrivet av KarlOlsson
Fengäddor brukar klara sig bra. Hadde på 10cm som blev biten över huvudet och förlora sitt öga sen blev huvudet kritvitt men efter några dagar var den frisk och fin. Gör bara lite vatten byten så borde det gå fint.
Jag har varit med om det sjukaste med min Delhezi. Han tappade ena ögat. Blev helt slätt under. Sen växte det ut ett nytt öga ! Sjukt men sant. Finns flera ögonvittnen som såg processen. Verkar vara blint men ett öga från ingenting blev det. Helt otroligt. Man vet för lite om dessa urtidsdjur helt klart. Evolution deluxe !
An incredibly hardy, nocturnal species with very poor vision, P. delhezi relies on its excellent sense of smell to locate food. This species, along with others of its genus, is one of the last surviving relatives of very ancient species. Fossils of earlier relatives have been found that date back to the Triassic Period, which occured during the early development of the dinosaurs more than 200 million years ago.
Skrivet av runstenen
Jag har varit med om det sjukaste med min Delhezi. Han tappade ena ögat. Blev helt slätt under. Sen växte det ut ett nytt öga ! Sjukt men sant. Finns flera ögonvittnen som såg processen. Verkar vara blint men ett öga från ingenting blev det. Helt otroligt. Man vet för lite om dessa urtidsdjur helt klart. Evolution deluxe !
höhöhöh, ÖGONvittne. 38
Varför kan man inte rocka sig själv!?
Precis. Admin !!!
Det är en medveten begränsning 05
Skrivet av djr83
Det är en medveten begränsning 05
Haha ! Rocka den här !!!
Istället för att starta en ny tråd fyller jag på här med detta. Fått svamp ändå???
Syns bäst i vissa vinklar. 

Hädanefter blir det ett karantänkar! 50
Ser ut som hål-i-huvudet-sjukan. Samt angripet slemskickt.
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.