sf_cichlids

»

Crenicichla Atabapo Growout.

igår fick jag hem mina nya gäddor ifrån Colombia. 

Crenicichla Atabapo, vet inte om det är 1-2 ännu. 

Dom var lite skakade efter resan och omställningen men har återhämtat sig under natten, några av dom har käkat lite tetror också. 
Goddamn u son of A Gun, du bör vara stolt över dom :D 
Är det sånna "atabapo red" eller? Jävligt fina hur som :)
funkar dom i grupp i ett såpass litet kar?
Skrivet av PatrickPata
funkar dom i grupp i ett såpass litet kar?
Crenicichla ur Lugubris familjen funkar bra i grupp till dom går in i "ungfisk" stadiet. Dvs om ca 3 månader. Till skillnad från Saxatilis familjen tex där det sällan funkar alls.

Tanken med akvariet är att kunna hålla bra koll på dom samt att lära dom käka pellets. 
ah okej, har sett 1+1 atabapo red i ett 1700l kar och dom låg i varsin ände och var lagom nöjda på varandra :p
Skrivet av PatrickPata
ah okej, har sett 1+1 atabapo red i ett 1700l kar och dom låg i varsin ände och var lagom nöjda på varandra :p
Ja finns det bara en att bråka med så...
Gryyymt! Fan va många det blev, haha. Ska bli intressant o se hur de växer till sig 05
Snyggt! De ser ut att trivas. Lycka till.
det där är väl bara ett random youtube klipp.. ;)
Skrivet av PatrickPata
det där är väl bara ett random youtube klipp.. ;)
Haha ja det är ju inte mina firrar det där, men ett klart det jag är ute efter med detta projekt. 

Har sett många exempel där folk fått gäddciklider ur just Lugubris familjen att kunna gå ihop, tom olika arter inom familjen! 
Jäkligt fina. Jag har lite större runt 20-25cm istället.
ser ut som dom på bilden nedan så dom blir jäkligt snygga Punkfredd ????
Skrivet av Carlberg
Jäkligt fina. Jag har lite större runt 20-25cm istället.
ser ut som dom på bilden nedan så dom blir jäkligt snygga Punkfredd ????
Underbart då vet jag vad jag har att se fram emot.

vad äter dina? Mina åt upp alla tetror i karet, dom tar frysmat och har smakat på flakes och pellets men verkar spotta. 
Mina har ca 60 st Malawi att tugga i sig spär en del Malawi kvar.. Ingen som ville köpa mina Malawi yngel så dom blev foder istället
En liten uppdatering.

Varit iväg i jobb under helgen och låtit gäddorna bli hungriga under 4 dagar totalt.

Gav dom lite flakes och nu fick jag mer reaktion på maten än att den bara fick singla förbi som de har varit med pelletsen.

Många som smakar och spottar men en och annan äter av det.

Ser ut som de kommer gå vägen med "förberedd" mat.

Ska försöka få tag på Krill flakes till dom.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.