Jag misstänker att jag snart kommer att behöva ha lite "slagpåsar" i karet för att minska ev. aggression från vampyrer/dorado och sitter och filar på lämpliga kandidater.
Det jag kan komma fram till som lämpliga alternativ är stanniolbarber alt skivtetror.
Frågan är följande: Jag kan inte hitta barb-fan på någon lista, är det någon som har sett ett gäng i stockholms-trakten nyligen?
Hur jävliga är skivtetror mot växter? speciellt mot anubias.
skivtetror och stanniolbarb finns nästan alltid hos akvarieteknik. eller så fixar den en rejäl ciklidhane som tuktar dom båda??

Skrivet av PatrickPata
skivtetror och stanniolbarb finns nästan alltid hos akvarieteknik. eller så fixar den en rejäl ciklidhane som tuktar dom båda??
Skivor finns det (bara sjukt små dock) men inga barber tyvärr.
Problemet med rovtetror är att de är väldigt duktiga på att dela ut stryk men falerar totalt när det sätts in lite motstånd, vågar inte riskera att något går åt pipan.
AT har mahseer hemma. Kanske vore något?
jag kör nån arg ciklid med min vittatus. Vittatusen är förjävla ettrig när den håller på med nya, inkoppade firrar.

Skrivet av PatrickPata
jag kör nån arg ciklid med min vittatus. Vittatusen är förjävla ettrig när den håller på med nya, inkoppade firrar.
Jo tack, det är rovtetror i ett nötskal.
Att ha någonting som sätter dem på plats är en rätt dålig ide i längden. Jag hade en dat som höll min 30 vatf på mattan, slutade att den blev spak, drog in i något och dog av en intern blödning.
Fungerade kanon för mig också i runt ett år, tills det inte gjorde det.
Dock så är ditt kar en bra bit större så det minskar ju risken för att något ska hända iaf.