tjena tänkte fixa automatiskt vattenbyte. Eftersom vattnet i gareget kommer från nifelheim så är det extremt kallt. så om man skulle behöva göra ett större byte så påverkas tempraturen extremt mycket. karet är på 1200 L vilket ja tänkte byta under en veckas tid, alltså ca 7L/H om jag räknat rätt. så de ja tänkte kolla är om någon vet var man kan köpa någon form av flödesmätare/reglerare av nått slag?
Nu är jag inte så insatt i automatiska system, men man brukar väl använda bevattningssystem för sånt. Nån annan här vet säkert mer.
jo man använder droppbevattningssystem. dock har ja inte hittat något sådant där man får med någon form av reglage där du kan bestämma vattenmängden.
Hmm skumt. Men jag är som sagt inte så insatt i det där men jag antag att alla betvattningssystem gick att reglera flödet på?
har hittat nått paket där de ingår någon superdator där man kan ändra och kolla allt men de känns lite overkill. man kanske kan sätta en vanlig ventil som man öppnar väldigt lite sedan får man mäta manuellt hur mycket vatten som kommer på en timme?
Ja precis, det var så jag antog att det fungerade. Billy eller vad han hette körde bevattningssystem men tror inte han är aktiv här längre.
okok ja ska kolla lite mer å se om jag hittar nått eller någon. tack för idé bollning.
Mackiss: du får gäna förklara närmare hur det funkar.
Antagligen samma princip.
Hatten av för den vidion :)