Då jag sett att andra börjat lägga upp sina saltkar här så tänkte även jag offentliggöra mina.
här e några bilder på mina 1åringar.... Små bebisar!
Härligt att höra att de inte bara är jag som blir så glad varje dag man kommer hem :)

Skrivet av pogyhogy
Då jag sett att andra börjat lägga upp sina saltkar här så tänkte även jag offentliggöra mina.
Kul inte lika många akvarie poliser på den här sidan:) va det du som kläckte två själv kul har funderat lite på att skaffa haj så nu vart ha begäret lite mer triggat :)
mvh badboy

Skrivet av BADBOY
Kul inte lika många akvarie poliser på den här sidan:) va det du som kläckte två själv kul har funderat lite på att skaffa haj så nu vart ha begäret lite mer triggat :)
mvh badboy
Japp kläckte båda i april förra åter, har ej datum i huvet tyvärr....
Ja jag har börjat planera ett till 1000l som baby-rankt till en lymma me!
och ja om akvariepoliser. Näe dom finns mer på ett annat forum jag inte skrivit nått på... Bättre att gå sin egen väg gällande dessa djur väldigt få där ha en aning om va de pratar om helt ärligt...

Skrivet av pogyhogy
Härligt att höra att de inte bara är jag som blir så glad varje dag man kommer hem :)
Vad blir de för storlek på dom där? Dyra?

Skrivet av pogyhogy
Japp kläckte båda i april förra åter, har ej datum i huvet tyvärr....
Ja jag har börjat planera ett till 1000l som baby-rankt till en lymma me!
och ja om akvariepoliser. Näe dom finns mer på ett annat forum jag inte skrivit nått på... Bättre att gå sin egen väg gällande dessa djur väldigt få där ha en aning om va de pratar om helt ärligt...
Ja det värkar va många som vet men aldrig haft samma när det gäller lymma när jag jobba på Tropan för antal år sedan fick vi in några små låg mästa dels gömda i revet o kom ut när det va mat dags hur är dina i sättet rörliga skygga eller ligger de mäst

Skrivet av pogyhogy
Jag brukar säga att jag inte gillar den där typen av hajar men damn... nog blir man sugen efter dom där bilderna!
Hört och läst väldigt olika... Jag väntar och ser... Men dryga metern iaf har jag räknat (gärna större) gällande bygget...
Priset minns jag ej exakt tyvärr men pyntade under 800:- för 2 ägg
Tro mig, blacktipsuget kommer och går men de är bara omöjligt om man inte vill efterlikna en cichla i ett 100L... Blir väl inte för stor men bra för aktiv... Men ja, billig va jag hört...

Skrivet av djr83
Jag brukar säga att jag inte gillar den där typen av hajar men damn... nog blir man sugen efter dom där bilderna!
Kan försöka ta lite bättre bilder i helgen... Och om man inte förknippar detta med haj har man knappast varit i farten under matning av dessa djur... Saltstänken på rutan som syns på nån av bilderna kan jag säga inte är från en slarvig husse :)

Skrivet av pogyhogy
Kan försöka ta lite bättre bilder i helgen... Och om man inte förknippar detta med haj har man knappast varit i farten under matning av dessa djur... Saltstänken på rutan som syns på nån av bilderna kan jag säga inte är från en slarvig husse :)
Jo matning brukar det va ett jävla drag i karet bara lägga ut hand dukar innan :)
Garage med avrinning så handdukar är för lägenhetsfolk ;) men ja de kan bli lite vatten här o var ibland när de är hungrigt :)
Systemet innan 600at vart inkopplat...
Fler bilder på karet till höger!
Är båda karen koppalde till sumpen i mitten?

Skrivet av robidobban
Är båda karen koppalde till sumpen i mitten?
De stämmer! Fann de mer simpelt med en sump och en skummare för allas trevnad :)