Bilder och filmer

»

Jozis garageburkar..

1/76
startar en ny liten bildtråd då!
numera är det 7 akvarium i garaget, ett rovkar (960+sump), ett med mindre SA (1225 liter), ett med malar, ciklider och lite rov growout (363 liter) 3*105 varav dottern på 5 har ett. Och en 150 kub med lite guldfisk som ska i dammen.
Dåligt med nya bilder, men ska fixa!
Så genomgående hög klass! 07
Sick! Riktigt fint! 
Helt sjukt fint! Kan man besitta en sån samling där uppe i ingenmansland, så kan man göra det varsomhelst! 
Skrivet av Wrandel
Helt sjukt fint! Kan man besitta en sån samling där uppe i ingenmansland, så kan man göra det varsomhelst! 
tack kompis! Det gäller bara att inte vara rädd för lite bilkörning... Du får komma på kaffe!
djr83 om jag vanlig text strular ibland på fånen, måste använda fet stil, annars syns inget..
Så jävla fett.. grymt sätt att hantera en wipeout.. du samlade dig, tänkte igenom situationen, kom fram till att det lika gärna kunde göras om från grunden, förbättras och mogna lite.. 

Perfekt exempel på att komma tillbaka starkare..
Skrivet av Jozi
tack kompis! Det gäller bara att inte vara rädd för lite bilkörning... Du får komma på kaffe!
djr83 om jag vanlig text strular ibland på fånen, måste använda fet stil, annars syns inget..
Det där med att inte vara rädd för bilkörning gäller även om jag skulle bli kaffesugen alltså ;) Tack för inbjudan ! 
Skrivet av Wrandel
Det där med att inte vara rädd för bilkörning gäller även om jag skulle bli kaffesugen alltså ;) Tack för inbjudan ! 
Välkommen dygnet runt!!
Gaaah.... 07 Kvallité och kvantitet. Så sjukt bra!
Så läckert, dags för ett nytt besök snart, det har gått lång tid sen senast!
Bombar lite... Growout, småfisk och damm...
XD Fan vad avensjuk man blir på den dammen fruktansvärt fint. 
Skrivet av KarlOlsson
XD Fan vad avensjuk man blir på den dammen fruktansvärt fint. 
What he said.. 
Skrivet av Jozi
Taggningen buggade tidigare så jag har missat det här inlägget. Däremot har jag sett att du använder fet stil ofta :P
Jag antar att du har en iPhone. Är det lika på iPad? 
Prova Chrome och se om det är samma problem där. 
Alltid lika bra innehåll i dina inlägg. 60
Riktigt läckert med damm sådär. Jäklar... Undrar om jag kan utnyttja balkongen till något skumt sommarprojekt...
Skrivet av Zybeer
Riktigt läckert med damm sådär. Jäklar... Undrar om jag kan utnyttja balkongen till något skumt sommarprojekt...
Klart du ska göra!!
sommarprojekt är det bästa, då ligger ju akvarierna lite på lågan, uteprylar är grejen, älskar dammen, gärna i combo med en öl eller kaffe!!
Akvaristisk dagbok..

Lycka är att byta vatten samtidigt som man tvättar altanen, enkelt och smärtfritt..

OM man kollar läget emellanåt...

Ponera att slangen halkar upp och frånflödet stoppas, då skulle (i teorin) sumpen flöda över, fylla den vattentäta baljan under karet, se till att K1 mediat åker överallt där det inte ska vara, sedan svämma ut över golvet med kanske 100 liter vatten. Luftpumpen som står under karet skulle då stanna då den vattenfylldes och sedan förmodligen vara ohel..

Då man sen med en streamer skulle trycka ut vattnet ur baljan (i panik antar jag) skulle ju då k1 media åka in och låsa impellern..

I det läget skulle jag då säkert försöka använda våtdammsugaren, som då skulle dra vatten in i motorn och gå sönder.. Sen skulle man ju få golvskura upp 40 liter vatten som ligger kvar.. Då skulle man kanske hitta en död guldfisk..

I teorin alltså..

Tänk om det skulle hända mig :/
luft pumpen funkar og om du bara låter den torka. om det är någon tröst :/
Skrivet av KarlOlsson
luft pumpen funkar og om du bara låter den torka. om det är någon tröst :/
Japp, allt är up and running again!
1/76
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.