standard 720liter
teknik: 2st fluval fx6,eheim pro3 2075 med uv. Razor 160w 8k.
invånare: 1x datnioides microlepis(25cm), 1x ornatipinnis polypterus(30cm+), 1x polypterus endlicheri(25cm), 1x Lepisosteus platyrhincus(25cm) 1x Mastacembelus erythrotaenia (20cm).
ledsen för kvalitén på bilderna, tagna med mobil..
Har ni något annat förslag på fisk jag kan stoppa i karet så berätta! Ser än sålänge ganska tomt ut . :)
Jag tycker gars kommer till sin rätta när dom är flera. 2-3 till i samma storlek som den du har?

Skrivet av djr83
Jag tycker gars kommer till sin rätta när dom är flera. 2-3 till i samma storlek som den du har?
Har i 8cm klassen på uppväxt i ett litet akvarium. :)

Skrivet av HampusH
Mystiskt kar och trevlig fisk

Tackar mister hertzman, dina tips på fiskval så jag bugar och bockar ! :-D
Funderar på skaffa en systemkamera så man kan ta riktigt schysta foton, en nikon p900 coolpix.

Skrivet av Christoffern89
Funderar på skaffa en systemkamera så man kan ta riktigt schysta foton, en nikon p900 coolpix.
Inga Coolpix är systemkameror, just P900 är en s.k. långzoomskamera. Systemkameror räknas det som när man kan ta lös objektivet och det är delvis därför det ofta blir bättre bilder eftersom man har möjlighet att anpassa objektivet efter vad man ska fotografera.
Med det sagt så kan P900 vara en bra kamera ändå, det vet jag inget om.

Skrivet av djr83
Inga Coolpix är systemkameror, just P900 är en s.k. långzoomskamera. Systemkameror räknas det som när man kan ta lös objektivet och det är delvis därför det ofta blir bättre bilder eftersom man har möjlighet att anpassa objektivet efter vad man ska fotografera.
Med det sagt så kan P900 vara en bra kamera ändå, det vet jag inget om.
Har du något bra förslag på kamera som man kan fota fiskar etc? Vissa tenderar att röra sig snabbt .

Skrivet av Christoffern89
Har du något bra förslag på kamera som man kan fota fiskar etc? Vissa tenderar att röra sig snabbt .
Stor bländare (f-tal) och högt ISO (som fortfarande inte är alltför brusigt) är det som hjälper, då kan du ha väldigt korta slutartider.
Exakta modeller har jag inte så bra koll på. Canon 7D och uppåt (dvs lägre tal, 6D, 5D, 1D) är garanterat bra kameror som klarar uppgiften, men då pratar vi ju priser från typ 15000:- och ända upp till 100000:-, utan objektiv. Och det är kanske inget man vill lägga bara för att fota i akvariet :)
@svampus har en 7D och @tigerflickan har en 5D om jag inte minns fel.
jag har en 5D mark III och den gör i princip jobbet åt mig. Jag är kass, men kan köra på auto och det blir ändå komplett guld. Men det kostar, jag lade 25 000:- på bara huset.
F.garen 10cm i growout burken äter på duktigt fått den på pellets/räkor/mjölmask/små bitar vitfisk. Lugn fin gar.
Min kelberi dock växer inte alls, tvärvägrar all form av mat förutom vita mygg och levande småfisk, prövat det mesta nu men ikke ... Har ni några tips så berätta gärna, börjar bli dyrt att köpa småfisk i affären..
ja köpte ett gäng cichlor och mata med pellets tills de började äta. när väl en började ta så vågade fler. dock va de en som vägrade tills den dog.

Skrivet av Brunojojo
ja köpte ett gäng cichlor och mata med pellets tills de började äta. när väl en började ta så vågade fler. dock va de en som vägrade tills den dog.
Grejen är ju den att de andra två åt all och växt ifrån den här . Så dom fick flyttas till de stora karet för de började hacka på den lilla.
okok men käkar den mygg så hade ja hackat räkor i små bitar och blandat med myggen. sen stegvis minskat på myggen å öka på räk mängden. när den väl käkar räkor kan du testa samma sak fast med pellets.

Skrivet av Brunojojo
okok men käkar den mygg så hade ja hackat räkor i små bitar och blandat med myggen. sen stegvis minskat på myggen å öka på räk mängden. när den väl käkar räkor kan du testa samma sak fast med pellets.
Hehe tyvärr prövat det redan men han bryr sig inte om räkorna . Körde små bitar . Tillslut hade garen ätit upp de.
ja brukar köra så pass små bitar att de inte märker att de får i sig lite räkor sen öka storleken lite efterhand gäller å ha tålamod.

Skrivet av Brunojojo
ja brukar köra så pass små bitar att de inte märker att de får i sig lite räkor sen öka storleken lite efterhand gäller å ha tålamod.
Då får jag testa det igen ! Rakblad fram här ska millimeter kapas !