Bengäddor

»

cuba gar

Hallå, akvariecenter i Skövde har, Atractosteus tristoecheus cuba gar 6-8cm 185kr 3st 500kr. På sin hemsida,kan väl inte vara äkta cuban gar till det priset?:)
Har varit a-gars varje gång hittills när de kallar det kubaner..
bild vore nice
[QUOTE=Cpt Migraine;70367]Har varit a-gars varje gång hittills när de kallar det kubaner..[/QUOTE]

troligt vis,anar att kubaner är lite dyrare med?
[QUOTE=Charlemagne;70368]bild vore nice[/QUOTE]

dom hade ingen bild på hemsidan. och ja har 30+ mil dit,lite långt för att bara kolla;)
Jag gick på den niten och köpte 2 a-gars.. Den ena ville min "garlangare" behålla och den andra visade sig vara sb.. Dessvärre så bestämde den sig för att bevisa att gars visst är duktiga flygare och dog således en makaber död på mattan.. Synd på en a-gar som faktiskt kanske hade kunnat gå att ha i ett människoakvarium..
Okej,synd på en sb.syntes de något när du köpte den att de var en sb? Vad ligger en äkta cuban på i pris om man lyckas hitta någon?
Skulle säga d e agars med. Han har inte alltid jättekoll på fiskarna han har inne (framförallt inte latinska namnen) och han plockar ju det mesta ifrån Glaser så har inte Glaser den fisk inne han säljer så är det inte den han har heller :P
[QUOTE=foderfisk;70399]Vad ligger en äkta cuban på i pris om man lyckas hitta någon?[/QUOTE]

[MENTION=48]djr83[/MENTION]
Vad en cuban skulle gå på i en svensk affär kan vi nog bara spekulera om men lägg på en nolla så är du väl om inte annat på butikens inköpspris :emoji55:
Edit: jag trodde att det stod 500 för 1 och det var alltså det priset jag utgick ifrån
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.