Tjena vad kan man ha för fiskar i ett 720? hjälp mig med en snygg setup! :)
P. reticulatus(rocka) på botten, mitten regionen köra typ, skivtetror, någon bass. eller nåt halvstor centralare ur vijeta släktet.. ytan en silver aro och nån fet florida gar........ ++++några feta L-malar...
DONE
jo men ta bort rockan säljer mina två nu :D skivtetror och ciklider är inte min grej men resten helt klart intressant! :) jag gillar channor tycker dem är skit coola finns de någon man kan ha med andra stora fiskar? :)
vad menar du nu? nåt annat du kan ha med channor?
Fengäddor på botten? Många tycker mindre om dessa men tycker de är sjukt coola och blir mer aktiva om man har ett par stycken :) Du kan ju också ha dats så klart.
ja bass är gryma silver aro är grymma och florida med och l-malar är med grymma men finns det någon channa man kan mixa med dem? :)
dats har jag haft men tycker dem är för mycke tillbaka för min smak men kanske ska pröva 25 cm+ denna gången ist för 20 cm+, fengäddor är grymma ja! :) endli är ju feta ! :)
Jag är ingen channa expert men det första jag tänker på som blir stora ich gruffiga är ju marulius och marulioides
ja är ju jätte sugen på marulioides så sjukt snygga! men hur lång tid tar dem inte att få tag på x)
Inte helt riskfritt med channa i community tank, men pleuro och lucius är channor som brukar kunna funka
Lucius är en bra channa att ha med andra fiskar o dom blir väll runt 40?.
Ja hade kört typ fenor - ornatipinnis/endli,nån rolig mal typ lima lr nåt,nån rolig ciklid o gar/ jardini lr både och.
Ja har 567l growout med 2 delhezi 20+,Ornatipinnis runt 20-22,hoplias malabaricus 20+,oscar runt 13cm,endli på typ 17, 3 senegalusar mellan 9-28cm,lucius på runt 15 o florida gar typ 13-14 ochlite städfisk o det funkar skitbra o det är alltid rörelse i karet=).
du menar för deras agressivitet då? jo jag har med sett att man har haft dem med andra, men ingen av dem är jag jätte sugen på tyvär :/
hur klurigt är de att få tag på tigrinus nu för tiden? :) om man tänkte på de du skrev med snygg mal ? :) och tack för alla tips ! :D super!
Lucius kör jag med just för att dom är ganska lugna men mina har varit jävligt på vid matning o "rånat" dom andra fiskarna på krubb.Dessutom av bilder/filmer att dömma så är det i mitt tycke den ballaste channan vid lite size.tycker om när det ser riktigt vilt ut o inte massa regnbågsfärger.argus,lucius lr micro är dom som är ballast=).
Ingen aning om tigrinus men blir inte dom lite väl stora för 60cm djup?.om inte skall ja jaga en jag med framöver.
Om du vågar pröva så leta rätt på en hoplias typ mala lr curupira,riktiga svin vid matning,tillräckligt elakt utseende och inte alls så orörliga som folk tror.Ballaste fiskar jag någonsin haft utan tvekan.
men jag gillar när de är myycket fina färger på fiskarna! :) och de inte bara är action vid matning, jo 60 cm djup är lite litet för en tigrinus men däremot dem växer inte jätte fort om du inte är ute efter de :) (har jag hört). men sen tror jag inte de är problem att bli av med en 50 cm tigrinus heller ;);)
roligt med en ensam wolf fish i ett 720. haha :D
en tigrinus blir ju inte mycket större än 60cm så ett 720 räcker i många år.... ett kar som är 80 djupt räcker ju till en sådan.. men börja med att köpa en tigrinus innan du oroar dig över storleken ;)
jo de va så jag med tänkte, men får försöka få tag på en dem är sjukt fina :) men jag har även tänkt på de finns de några grenar man kan ta utifrån och lägga i?
Två Bd pups och en 30 cm Golden xb.
haha jo gärna det leopoldi xD
[QUOTE=PatrickPata;7047]roligt med en ensam wolf fish i ett 720. haha :D [/QUOTE]
Min går med andra fiskar inga problem,min gamla gick länge med andra fiskar,inga problem där heller.Många säger att just mala o dom mindre kan funka med viss annan fisk sålänge som dom alltid gått med andra fiskar.ja skall iaf flytta min vid 30 för att vara på den säkra sidan=).