Jag har lite funderingar om detta!
Varför ska alla som aldrig har haft ett akvarium alltid fram och knacka på glaset?
Det spelar ingen roll om det är en vuxen eller ett barn, det ska alltid knackas på glaset. Jag kan förstå när det är ett litet barn för det ska ju bankas på allt.
Men när det kommer hem någon och hälsar på som är okunnig om fisk så ska det genast fram och knackas på glaset. Sen kommer direkt frågan, varför gömde dom sig?
Min respons blir alltid likadan, fattar du inte att du skrämmer fisken?!
Jag menar jag ställer mig inte och sparkar i väggen som en galning hemma hos en kattägare och sen frågar varför kattfan sprang och gömde sig!
Folk blir stötta för att man själv blir irriterad när de har skrämt mina fiskar och förstår inte min irritation. Men detta är något som retar mig och som jag gärna vill diskutera.
Detta hände senast för ett par dagar sen när jag skulle visa min lilla motoro för en kompis som genast gick fram och knackade ganska hårt på glaset där rockan låg. Resultatet kom ju ganska snabbt då hon grävde ner sig direkt och han såg ut som ett frågetecken. Alltid samma dumma frågande min i ansiktet på "knackaren".
Vad beror denna glasknackning på akvarierna på? Jag vet ju iofs hur dum mänskligheten är men beror det endast på dumhet?
/En arg fiskägare
Hahahha... Underbar läsning.
Att knacka över verkligen en korkad handling..
Jag föreslår att du trycker upp en dekal > " knacka på glaset och dö "
Haha, det ska jag göra :)
Är det ingen annan som är med om detta fenomen ibland?
Innan folk får inskränka mitt hus så håller jag alltid en genomgång över reglerna som tar ungefär 30min så jag behöver inte oroa mig för ingen orkar lyssna så länge.
Händer väl ibland, dock väldigt sällan av vuxna.
Dom flesta verkar tycka det är roligare att leka med algmagneten..
Algmagnet ?
Går det att äta?
Skämt åsido,
länge sedan jag använde en sådan rutrepare. Disksvampar funkar bättre för mig :-)
Hehe för lat för att hålla på i karet varje gång det bli lite alger på rutan och ger man fan i o köra ner den i sanden så är det ju lugnt ;)
Ja leka med algmagneten är ju också ett fenomen och irritationsmoment. Därför har jag ingen längre. Är trött på alla ska fingra på den så att man antingen får repiga rutor eller fiska upp den från botten när klåfingriga personer har varit i farten.
Man ska inte behöva hålla föredrag för folk, som jag skrev innan. Jag springer inte runt och sparkar på väggarna hemma hos folk med landlevande djur:p haha
Jag tycker att folk ska fatta ändå :p Men det är nog för mycket begärt inser jag
jag tycker det är en fördel när folk vill leka med magneten dom gör ju rent rutan åt än så varje gång rutan blir lite för grön bjuder jag in som man gjorde i Australien då alla tog ed egen mat som alla delade på så man får både mat och ett renare kar XD
[ATTACH=CONFIG]12495[/ATTACH]
En folksjukdom detta ! Det och säga näbbgädda om gars samt spätta om rockan ..
Och cichlor är aborrar tydligen ;)
Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att "ickeakvarister" är idioter! haha
[QUOTE=Charlemagne;69644]jag tycker det är en fördel när folk vill leka med magneten dom gör ju rent rutan åt än så varje gång rutan blir lite för grön bjuder jag in som man gjorde i Australien då alla tog ed egen mat som alla delade på så man får både mat och ett renare kar XD
[ATTACH=CONFIG]12495[/ATTACH][/QUOTE]
And thats what we in Sweden call a "knytkalas"
[ATTACH=CONFIG]12505[/ATTACH]