Som rubrik.. min bottenstädare börjar bli smal.. erbjuder honom diverse grönsaker och cichlid gold..
Haft honom 2-3 veckor och har inte sett honom äta något alls faktiskt trots att övriga dammsugare frodas.. han håller sig mest i mörkret och har satt alla som behöver sättas på plats men inga krigsskador..
[MENTION=21]Lutt[/MENTION]
[MENTION=310]Tigrinus[/MENTION] (vad åt han innan?)
[MENTION=70]shappe[/MENTION]
Prövat grön räkmix med extra mkt socker och vitlök i?
Tycker du kan skicka mig bilder på den några kvällar i rad. U ow me
Ren gissning från mig nu...
Men det är inte så att den kan va stressad över att det är så mycket annan fisk i karet?
[QUOTE=robidobban;69119]Ren gissning från mig nu...
Men det är inte så att den kan va stressad över att det är så mycket annan fisk i karet?[/QUOTE]
Kan ligga något i det min kan tvär vägra käka i nån/några dagar om de är någon som bråkar med han mycket under en dag
Kan så vara.. Börjar bli lite läskigt nu faktiskt..
Du har inte ett litet kar den kan va i tills du fått igång den?
Fast vänta med att göra något tills proffsen har sagt sitt..
Mm.. Tigrinus vet ju om den hade ett favoritkäk och lutt är ju lutt.. Shappe bör alltid kontaktas innan man gör.. Något alls egentligen.. Så ja, jag håller på hanen lite..
flytta den till ett mindre kar, löser nog problemet. tigrinus brukar mata med strömming och räkor..
Haha.. Ja.. Fast med all respekt för den matningsregin är det ju kanske inte optimalt för en panaque.. Ska absolut testa det dock..
Hur varmt har du i karet och hur stort? Blåögon vill ha lite kyligare vatten, 20-24 grader skriver scotcat och PC.
Vad har du för andra malar, bottenfiskar?
Testa lite olika grönsaker, röd paprika kan funka om du inte redan gjort det. Min åt rätt mycket sqaush, så lägg ned den brevid hans gömställe så kommer han nog fram. Du kan även testa frysta gröna ärtor som du trycker ut innehållet i, då skalet oftast inte äts upp.
Annars kan du testa olika torrfoder som är åt det gröna hållet. I värsta fall gå över till köttigare foder (dock skall det undvikas då det är en herbivora) men någon gång då och då kan du mata med pellets och sånt som har hög proteinhalt.
Räkmix kan du också testa som någon skrev i tråden, det påminner ju oftast om algmattorna dom äter i naturen.
Öhm kommer nog inte på något mer, men zucchini/squash är mitt starkaste tips.
Ok, drar ur doppvärmaren!
L330, l137, l190, l95, l25, l114 alla i bra storlek.. :/ 3 rockor, 3 rovmalar, 4 fengäddor. (Som jag försöker bli av med)..
Har erbjudit honom ett antal olika grönsaker som han ignorerar.. Ingen av de andra är på honom och han visar inga tecken på stress bortsett från matvägran.. :/ han har gömställen också men jag ligger ju på notoriskt hög temp så vi ska se vad som händer.. Tack lutt..
Hur går det för den? Vad har du gjort för förändringar?
[QUOTE=Lutt;69343]Hur går det för den? Vad har du gjort för förändringar?[/QUOTE]
+1
Tempen är nere på 25c ca.. Erbjuder honom mat på hans ställe och ber till fiskgudarna.. Jag har inte möjlighet att ställa upp en till burk.. Har surrat med lite andra folk som tycker att det är en ide att låta honom vara en stund till om det är så att han bara är lite känslig..
de här stod på planetcatfish
Blue eyes in the Aquarium
The waters of the middle Magdalena are slightly cooler than those of the Amazon or Orinoco. A comfortable temperature range would be the low to mid-70s. That said, these fish have been recorded from throughout the drainage and are very adaptable. They prefer clean water with a fair amount of current and like to spend their days resting and munching on driftwood. Driftwood should form the majority of their diet with vegetables such as squash, potato, and cucumber offered weekly. High protein foods should be fed very sparingly