Akvarium och teknik

»

Fanskapet har en liten spricka i botten

1/2
Nu skulle jag ta ur sanden ur karet och även rören och under ena röret sitter en spricka:emoji46: vad fan ska jag göra kan jag laga det?
Är det på karet du skulle sälja?

En bild vore bra.
Ja [ATTACH=CONFIG]12376[/ATTACH]

här har du bilden
ska jag skrapa bort silikonet i kanten runt sprickan och sen lägga ner en glasbit som jag silikoniserar fast? Måste jag ta bort alla silikon fogar eller bara där sprickan är?
hur stort är karet?
1200l
efter den lagningen så är det ett garagekar... tyvärr :/
så karet är näst intill skräp jag kan inte göra något åt saken?
det är ju liksom ingen stor spricka
jo det är klart du kan laga det men det är ju inte många som vill ha ett kar med sprucken botten i lägenheten/huset
Jo men kommer det vara en egentlig risk. Undra om a-lagret kan använda glaset till att göra mitt nya kar. Det borde ju dra ner priset ganska mycket.
Kan köpat billigt av dig istället .!
Det är ju "bara" att byta ut botten, resten av glasskivorna är väl ok?
Jo men bara det kostar en del sen ska någon limma ihop det osv om vi tänker oss att ny pris skulle vara bara för karet 14000kr så kostar botten glaset 5400 inklusive arbete.
[QUOTE=Rode;68773]Kan köpat billigt av dig istället .![/QUOTE]

Jag får akvarie abstinens så karet ska gå åt ett nytt. Ge mig ett bud.
Eller limma dit en ny botten i burken..
Jo men det kommer inte bli billigare för mig att byta botten.
Du behöver inte mer än 8mm.. beställ dem i 2 eller 3 separata skivor (så du får ner dem i karet och dra bort 2mm på varje sida.. be att få skivorna borrade på rätt ställe bara.. borde inte gå på några 5400 om du gör jobbet själv..
Det vore kanske något. Åker förbi a-lagret och frågar. Men om jag kan ge dom glaset för att bygga ett nytt till mig av det för ett bra pris kör jag nog på det jag slipper allt jävla strul.
Han som ska köpa det sa att om jag fixar det så köpare han det. Om någon skulle kunna ge mig tips på hur jag ska bära mig åt så vore det nice
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.