Vårdcentralen

»

Hjälllllp min älskade ELdål är alldeles grå !!!!!!!!!

Hej min eldål är alldeles grå och han andas häftigt har haft honom i 1 månad nu vet inte va felet är , förutom utseendet så äter han och verkar vara pigg när man matar den med mask ??? har försökt googla och tagit information men inget liknar eller har hittat samma problem som mig . [ATTACH=CONFIG]12270[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]12271[/ATTACH]
Min eldål är också grå ibland.. Så det är nog lugnt
Hehe ok vad trevligt att få ett sån trygg svar och överhuvudtaget :-) kan det vara stress i akvarium eller miljö förändringar som gör att vara eldål blir grå? jag tror inte att det någonsin har varit riktigt svart röda orange gula ränder har även saltat 1 dl/100 liter:-)
Vänta med fler fiskar tills du vet om ålen är frisk( ang kulorna ) lycka till !
Tack för att du e så omtänksam :-) skall tänka på det ;-)
Wrandel vill bara kolla köra uteslutningsmetoden :-) har du tillräckligt med gömställen?
sådär ser min eldål ut också :)
Hehe ok trevligt :-) är det för att dem har kommit upp. Till.en vis stadie/ålder då den ser ut så? För jämfört va de ska se ut så är de inte fina
tror de blir finare med åldern de känner sig nog lite otrygga när de är mindre
Mm kan va troligt , men min tjej svärmor har en som knappt är 10 cm och den är riktigt fin ser ut som den skall :(
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.