Hej ! jag har ett kar 360 liter i det så lever det en eldål på ca 30cm BG 30cm och en clown ca 15 cm.
skulle vilja ha en eller två söta tillökningar (kulfisk) i karet som är aktiva fiskar som är roliga och skåda !
funkar det ? är det någon som har haft det tidigare ?
Flyttad från kategori Channor till Övrigt
Små kulfiskar kommer antagligen bli käk, de innehåller ett gift som gör att den som äter kulfisken dör. Kan funka, men lurigt att testa enligt mig... Större kulfiskar kan funka, t.ex. fahaka eller MBU. Men Fahakan är oftast en ensamfisk (undantag finns, men generellt är den elak. Andra som har haft får fylla i med egna erfarenheter). MBU kan gå med andra fiskar och är relativt fredlig, men den blir gigantisk och kräver ett mycket större akvarium än 360liter.
:-( ok kanske måste beställa två kulfisk på minst 10 cm, fahaka och
Mbu är inte lika söta som kulfisk (tråkigt)
[QUOTE=MasterT;67746]:-( ok kanske måste beställa två kulfisk på minst 10 cm, fahaka och
Mbu är inte lika söta som kulfisk (tråkigt)[/QUOTE]
Förstod inte riktigt vad du menade där, men Fahaka och MBU är lika mycket kulfisk som alla andar kulfiskar.
Ursäkta va lite otydlig där :-) jo menar att jag vill ha green spott puffar dem är sötare i sin färg, fahaka randig e.t.c
Tyvärr så är Green spotted en bräckvattenfisk. Jag tycker du ska ha ett eget kar om du ska ha kulor.
Kolla upp arten här med folk innan du beställer så slipper du mkt strul o ångest. Just mellanstora kulor är svårt. Dom är för det mesta aggressiva som satan.
Mmmm har också läst att dem är det därför vågade inte köpa föräns jag vet att det funkar! men vattenmiljön behöver jag inte oroa mig för jag ghost.kniv. Eld alla dem tål bräckvatten ;-) men men skall läsa på och försöka hitta någon som har haft en sån combination som jag önskar mig!
Inga kulor med knivar period sålänge som du inte har kar stort nog för att ha en MBU samt knivar som sällskap till den då.
Någon mod kan ju gärna justera rubriken (med tanke på vilket öppet mål det är) och sen radera det här inlägget. :)