Rockor

»

Vart köpa rocka?

1/4
Halloj på er både känt och okänt folk härinne!

Har ju hängt på Zoopet i många år och där är det ju några elaka personer härifrån som i tid och otid har visat upp sina vackra fiskar.
Detta har ju onekligen påverkat mig så mycket att jag har börjat intressera mig för rockor.
Jag letar ny lägenhet och förhoppningsvis ska jag få plats med ett akvarium modell stort framöver.

Jag har läst på en hel del och har haft akvarium i många år så att hålla ett bra vatten till en rocka känner jag att jag kommer fixa utan problem.

Det stora problemet är att man bor långt in i Smålands/Östergötlands skogar och har lååångt till alla stora fina fiskaffärer och vet helt enkelt inte vart man kan hitta fin fisk.
Någon som har ett tips vart man ska vända sig, jag är beredd på att åka en bit för rätt fisk. Eller om man helt enkelt ska leta efter fisk i diverse annonser från privatpersoner.

Svar här eller på pm spelar ingen roll! :)
Gör en köpes-annons här på forumet så ska du se att du kommer att hitta en rocka som faller dig i smaken.
Sådärja! :D
[QUOTE=Cpt Migraine;67436]Sådärja! :D[/QUOTE]

Haha, ja det är ditt fel!!!
[QUOTE=BFTO;67435]Gör en köpes-annons här på forumet så ska du se att du kommer att hitta en rocka som faller dig i smaken.[/QUOTE]

Ja det blir det nog en när det blir dags.
Men man har ju ingen koll på priser alls just nu mer än jag vet att de är dyra :p
Man vill ju kolla marknaden lite innan det blir dags!
[QUOTE=Jesper Broman;67438]Ja det blir det nog en när det blir dags.
Men man har ju ingen koll på priser alls just nu mer än jag vet att de är dyra :p
Man vill ju kolla marknaden lite innan det blir dags![/QUOTE]

Titta runt i köpe/sälj-avdelningen och få dig en uppfattning vad dom kostar :)
http://www.rovfisk.se/forumdisplay.php?40-K%C3%B6p-amp-S%C3%A4lj
Det dyker upp rockor titt som tätt på vår köp och sälj. Om du är berädd att åka en bit så finns det ju butiker som kan ta in / har inne rockor då och då. Det bästa är att köpa en "igångkörd" rocka, och inte beställa en och hämta direkt. Åleds t.ex. brukar alltid ha någon typ av rocka i butik, eller i karantän. Sen finns det alltid rockor tillgängliga uppe i Stockholm.. :)
Jesper, du fattar inte vad glad jag blir!

Bästa beslut du tagit!!!
Aquazoo!
Allt är alltid mitt fel.. ;)

Jag hade absolut kört på en väl inkörd rocka.. Den ska äta, bajsa och växa som den ska.. De som beställs till random butik vet man inget om och har ofta inte direkt fått någon kärlek..
Tack för all info!

Jozi har också skuld i detta, även Kristian.
Alltid skönt när man kan skylla på någon annan :p
Ja jag har siktat in mig på en inkörd fisk så det blir nog faktiskt att köpa en på annons framöver, men det är ju alltid roligt att springa i affärer och kolla lite.
Har läst runt mycket här på forumet och jag är inte sugen alls på att beställa grisen i säcken i random affär. Känns inte som ett bra alternativ när man är nybörjare.
[QUOTE=Jesper Broman;67460]Tack för all info!

Jozi har också skuld i detta, även Kristian.
Alltid skönt när man kan skylla på någon annan :p
Ja jag har siktat in mig på en inkörd fisk så det blir nog faktiskt att köpa en på annons framöver, men det är ju alltid roligt att springa i affärer och kolla lite.
Har läst runt mycket här på forumet och jag är inte sugen alls på att beställa grisen i säcken i random affär. Känns inte som ett bra alternativ när man är nybörjare.[/QUOTE]

Både åleds och aquazoo har inkörda rockor vad jag vet! :D om du inte hittar något som passar dig nån annan stans sen har ju aquazoo en inkörd potamotrygon schroederi inne om du verkligen vill ha något exklusivt!
Jag håller med Kapten.
Jag vill inte få hem nåt beställt som är tunnare än en dvd-skiva som inte har ätit nåt den senaste månaden..
Och om jag "inte" köper privat. Då skulle jag se till att rockan kommit igång med käk osv. i butiken innan jag tog den.
Och att man bor i Småland är väl inte ett jätteproblem.
Ska man ha fina djur så får man nog vara beredd på att offra några timmar i bilen
Vad ska han ha för Schroederin?
[QUOTE=gar;67473]Vad ska han ha för Schroederin?[/QUOTE]

6500kr står de på sidan men har för mig att han sa 5000kr till mig när jag var där
Jodå jag är beredd på att åka några mil när det blir dags.
Schroederi är ju riktigt fina men vad jag förstår så tillåter nog min plånbok endast en motoro privat :p Men de gillar jag också och det känns som ett bra val att börja med.

Tack för all hjälp!
Det var någon vänlig själ här som skickade ett pm om ett par rockor. Men det meddelandet lyckades jag trycka bort, och nu hittar jag inte inkorgen på mobilen så jag kan inte svara. Och datorn har kraschat.
Går det endast att hitta inkorgen när man surfar på mobilen om man har olästa meddelanden?
Det ska bara vara att trycka på pm högst upp till höger och sedan kan man välja inkorg i menyn till vänster.
Du kan även välja "komplett webbsida" längst ner på sidan när du surfar i mobil, så får du upp exakt samma upplägg som på datorn. :)
1/4
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.