Channor

»

Auranti

tja
Jag har lite funderingar på och kanske skaffa mig en Channa Aurantimaculata.
Och jag har läst att dom kan gräva. Funderade om dom bara gräver lite grann eller om dom vänder upp å ner på hela karet? :P
Hade tänkt och ha en ensam auranti.
Ormskallar kan inreda lite efter eget huvud. Men inte så att du inte känner igen karet efter en dag på jobbet. Utan att ha ägt en auranti så tror jag knappast att dom gräver mer än en valfri SA-ciklid. Ännu mindre om du håller en helt själv.
Min gamle auranti grävde aldrig hos mig. Kunde fylla munnen med sand o simma omkring nån minut innan han spotta ut allt men mer än så va de inte
Mina två gräver ordentligt! Ser ut som ett månlandskap. Gräver bara i ett hörn men det verkar vara helt planlöst för det ser olika ut varje dag och de åstadkommer liksom inget. Känns inte som att det är så farligt med växter och så ändå, man får bara ha det där de inte gräver.
Min gräver ingenting.
Mina gjorde inte det förut heller. Senaste två månaderna typ. Om det nu är så att de har hållit på att para ut så är det väl kanske därför. De gräver nog i samband med att de liksom rullar runt varandra när jag tänker efter, eller så är det bara för att man gärna hittar ett sådant mönster.. De andra jag hade innan grävde ingenting iaf!
Tack för alla svaren :)
Blir och beställa en Aurantimaculata imorgon :D
Måste bara flika in lite. Min jäkel tog ett helt gäng pellets för första gången igår kväll. O nu så käkade den igen så hoppas på att man kan få upp den i nån sorts halvschysst växt-takt nu =).
Mina växer som fan på räka, mussla och insekter :) har börjat baka in pellets i räka också men jag försöker köra så mkt insekter som möjligt.. Gjorde du nåt speciellt för att få den att ta pellets?
Ja då får man en auranti nästa vecka :D
Har ni nån mer channa med den/dom auranti ni har?

Är också nyfiken på hur du fick den å äta pellets? var de svårt?
Jag har mina med två små Gachua. Mest för att prova om det går och det har det gjort i några månader nu. Har läst mycket om att det inte ska fungera men jag tror att det har att göra med hur mkt utrymme de har.
Där har du en bra poäng utrymmet lär ju spela stor roll.
Jag har 2 pulchra nu som går i mitt 750 liters där aurantin ska få bo :)
men pulchrorna ska få flytta sen till ett annat kar jag har
[QUOTE=gar;67191]Mina växer som fan på räka, mussla och insekter :) har börjat baka in pellets i räka också men jag försöker köra så mkt insekter som möjligt.. Gjorde du nåt speciellt för att få den att ta pellets?[/QUOTE]

Nee faktist inte. Den har bara gått på räka o mask ett par månader medans jag har matat allt annat med hikari sinking cichlid gold. Har slängt ner ett gäng ovanför han till o från sen i höstas o nu har han precis börjat käka dom . Han hade ju dock inte käkat nåt på ett par dagar innan då jag tröttnat på att köpa mask o frysmat samtidigt som fanstyget åt upp 50% av alla räkot jag matade med. Så var lite Eat or die..
Jag tror att det är lugnt. Håll koll när Aurantin börjar dra iväg i storlek bara för om den är dubbla sizen och börjar ogilla Pulchrorna så kan det nog gå snabbt..
Okej men de låter ju bra :)
Aurantin ja beställde skulle vara 20-25 cm så den ska vara lika stor som pulchrorna jag har så de funkar nog bra nu :)
Men pulchrorna ska få gå i ett annat kar ändå då jag hoppas på å få yngel på dom.
Men har planer på och skaffa en fireback och ha med aurantin. Och den blir väll runt 30 cm va jag läst
Ja fast aurantin drar iväg i storlek. Blir framförallt snabbt mycket grövre.. Jag tror som sagt inte att det behöver bli problem om det finns utrymme men man ska nog ha lite respekt för deras grinighet :)
Man får helt enkelt prova :)
Har ju 2 kar så kan ju flytta utifall de absolut inte skulle funka nån dag :)
Tony, Du får uppdatera med bilder sen när du har fått hem dom? :)
[QUOTE=Zackovich;67405]Tony, Du får uppdatera med bilder sen när du har fått hem dom? :)[/QUOTE]

Jo då de ska jag kunna göra :)
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.