Tigerfiskar och abborrar

»

Artikel om Tigerfisk

TIGERFISK !
http://www.ciklid.org/artikelarkiv/cbX_pdf/cb201104_12.pdf

Hur känner ni när ni läser artikeln. Sant eller bullshit?
Har det tillkomit nya erfrenheter sedan artiklen skrevs..osv..

Vad säger du Kapten ?
[MENTION=58]Cpt Migraine[/MENTION]
Haha.. Bara bullshit.. Skribenten har noll koll..

Nä, allvarligt talat lade jag väl inte ner extremt mycket krut på det vetenskapliga eftersom den skulle in på ciklid.. Den var tänkt som en inte särskilt djuplodande beskrivning för någon som aldrig ägt en tiger.. Dem som redan sitter i träsket har nog inte ut särskilt mycket av faktan i artikeln utan har nog bildat sig en egen och bättre uppfattning än vad man kan få av en artikel..

Jag har inte fått ut mycket mer svart på vitt sedan jag skrev det där men det verkar ju fortfarande debatteras huruvida de odlas eller inte (min ståndpunkt är att om man kan landa på himlakroppar i rörelse så kan man odla st) och jag ser fortfarande dolk bli arga på internet över att deras teori om stabilitet blir nedröstad.. Eftersom jag inte hänger på facebook missar jag säkert mycket dessutom..

Var det något särskilt du tänkte på?
.. Den sista
kända svenska dog på Ingarö i mitten av
2010 och misstogs för en D. microlepis..

Är väl det enda som skulle behövas uppdateras om något, men det är väl inte allt för aktuellt
Nej. Jag syftade inte på något speciellt.
Tycker artikeln är en bra guide till någon som inte vet vad det handlar om för fisk.
Jag har lagt en annons om tigrar i några grupper på Facebook.
Och självklart har jag lagt med artikeln som länk ;-)
Jag tycker du gjorde ett bra jobb med artikeln..
Men du får gärna fräscha upp den med dina ytterligare iakttagelser och erfarenheter...
Sedan kan den bli bra att "klistra " i fliken (Tigerfisk abborrar ) kategorin här på Rovfisk.se
Sjukt intressant! Bra skrivet :)
Skaffade min ST innan 2010 så bara där är ett fel. Å den lever fortfarande. Det är stor skillnad på IT & ST..
Det kanske du gjorde.. Antingen kan det ha varit så att du inte fått den när jag skrev den eller (har för mig att du inte ville gå ut med det direkt) valde att inte nämna det pga om jag inte visste om du skulle få någon avundsjuk fan som vände sig till skatteverket ang din import/liknande..

Ägaren till st'n visste inte att det var st.. ;) det var när de kostade 600kr..
Bra jobbat !
Bra artikel! :) Enda jag skulle vilja ändra är att det är NTT som växer långsammast och inte AT. :) AT växer väldigt snabbt. Annars är artikeln bra och jag tycker vi kan slänga upp en uppdaterad version här på forumet.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.