Skrev detta på Rovfisk (FB) med men tänkte att jag slänger ut det här med :).
Har planerat att bli rockaägare inom snar framtid och läser dagligen på om rockor på forumet, Google och kollar Youtube.
Nått som man läser ofta är att man blir rekommenderad att inte köpa rockor (VF) från grossister/butiker pga att dom kan vara kinkiga på maten och är ofta undernärda/"i dåligt skick".
Så intressanta frågor... hur många av er rockaägare har köpt VF från grossist/butik och lyckats dra upp era/n rocka?
Hur många har ni tappat?
Vilka sorter har ni köpt?
Hur lång tid tog det innan ni fick dom att käka "allt"?
Köpte två Hystrix för ett tag sedan. Båda kom igång snabbt men käkade rätt så lite i början. Levande blackworms vräkte de dock i sig och jag läste någonstans att det är 46% protein så det är väl bra förutom för plånboken.. Honan började käka mer och mer och har växt en del medan hanen slutade äta helt och dog härom dagen :/ Tänkte länge att det inte var speciellt svårt men jag fick en knäpp på näsan. Sjukt tråkigt tapp!
[QUOTE=gar;65314]Köpte två Hystrix för ett tag sedan. Båda kom igång snabbt men käkade rätt så lite i början. Levande blackworms vräkte de dock i sig och jag läste någonstans att det är 46% protein så det är väl bra förutom för plånboken.. Honan började käka mer och mer och har växt en del medan hanen slutade äta helt och dog härom dagen :/ Tänkte länge att det inte var speciellt svårt men jag fick en knäpp på näsan. Sjukt tråkigt tapp![/QUOTE]
Shit vad tråkigt med hanen :(.
Hur stora var dessa var dessa när du köpte dom?
Beklagar! Tråkigt att höra, en rocka jag hemskt gärna skulle testa..
De var typ 12 över disk när de kom och hanen var 13 när nu. Honan iaf över 15 nu!