Jaguarer har väl inga synliga tänder?
Jo det kan dom ha. Framförallt hanar =). Fiska upp den med tänder o fota ovanpå täckglaset eller nåt så kan jag nog (med många andra) ge dig ett defenitivt svar. Bild 1 är garanterat jagga iaf!.
har aldrig hört talas om att jaguarer har tänder speciellt inte exakt som en dovii, två stycken som man ser från håll att det är tänder!
Jag har kollat på google och av alla 30 bilder jag kollade på så var det en bild som det såg ut som att en jaguar hade tänder.
kan det vara en hybrid kanske jaguar x dovii?
Akvarieteknik har i 5 års tid sålt Parachromis managuensis (Jaguar) med namnet Parachromis dovii. Har påpekat detta hela tiden och de bortförklarar att de fått fel på sändningen och att de kommer riktiga doovi nästa gång, utan resultat.
Bilderna du visar är en 100% ren jaguarciklid.
[QUOTE=Ylipää;62695]Akvarieteknik har i 5 års tid sålt Parachromis managuensis (Jaguar) med namnet Parachromis dovii. Har påpekat detta hela tiden och de bortförklarar att de fått fel på sändningen och att de kommer riktiga doovi nästa gång, utan resultat.
Bilderna du visar är en 100% ren jaguarciklid.[/QUOTE]
Men stämmer det att jaguarer (hanar) får tänder?
Vissa får det. Har haft en jagga med rejäla gaddar!
Tror alla har rejäla tänder. Bara det att vissa syns det mer på än andra. Honor verkar generellt ha mintre tänder än hanar.
Hona:[ATTACH=CONFIG]11578[/ATTACH]