Off topic

»

Metaltown 2012

Ja, är det någon här som ska dit? Vore kul att mötas upp.
Hur var det där nere? hörde lite från en polare som var ner dit att in flames haft lite problem med ljud och sånt
[QUOTE=jens1;1854]Hur var det där nere? hörde lite från en polare som var ner dit att in flames haft lite problem med ljud och sånt[/QUOTE]

Det var sjukt bra. Jätte bra arrangerat i år jämfört med förra året - Bra mat, inga köer någonstans, schysst placering av scener och så vidare. Kan tycka att In Flames hade lite lågt ljud, men inte så mycket problem av det jag såg (gick en kvart innan de slutade spela för att det börja regna och för att man var lagom mör).

Bästa banden var Lamb of God, helt klart! Men sen så var Machine Head, Trivium, Slayer, Gojira, Anthrax, Killswitch Engage och Opeth också riktigt bra måste jag säga.

Jo, har hört att gojira ska kunna vara riktigt grymma live. Men hur är det med slayer nu? Är hanneman tillbaka eller har dom kvar han från exodus?

Och videon talar för sig själv. Man skulle varit där:(
Cashflow problem i år så jag kunde inte gå i år :(
Otur ni hade med vädret..
Funderar på Raubtier i höst istället och eventuellt Sabaton.
[QUOTE=jens1;2086]Jo, har hört att gojira ska kunna vara riktigt grymma live. Men hur är det med slayer nu? Är hanneman tillbaka eller har dom kvar han från exodus?

Och videon talar för sig själv. Man skulle varit där:([/QUOTE]

Gojira var sjukt bra. De fick grymt tryck på publiken med! Slayer har fortfarande Gary Holt, han är skit bra. Såg han med Slayer förra året på big 4 med, men de var ännu bättre nu. Men visst är det väl roligare med orginal uppsättningen... Såg Slayer med Hanneman 2010. Men som sagt, deras spelning på metaltown var det bästa Slayer giget jag varit på.

Haha, ja... Jag tycker Lamb of god var värda alla pengar själva. Resten av banden blev en grym bonus. Efter deras gig stod jag där med ett stort leende <3
[QUOTE=danne;2182]Cashflow problem i år så jag kunde inte gå i år :(
Otur ni hade med vädret..
Funderar på Raubtier i höst istället och eventuellt Sabaton.[/QUOTE]

Synd.. Det var mycket bättre än förra året, även om banden då var bättre.

Grejen är att vädret inte var dåligt. På torsdagen var det fint. På fredagen var det molnfritt och strålande sol hela dagen så man kunde bättra på sin bränna... Det kom en skur sista kvarten på in flames och fortsatte sedan regna resen av natten, men då var vi ändå i tältet - som inte läkte in vatten i år, som vårt tält förra året gjorde. På morgonen där efter var det sol igen. Sen var det en timma på lördagen som det började regna lite, men det dansade vi bort med en wardance tillsammans med Anthrax. Ja, det slutade regna och fortsatte med fint väder ända till vi kom hem till Stockholm igen :D
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.