Hur fort växer dessa egentligen? Min har gått från 12cm till 32cm på 3 månader :p Kan man räkna med att det går segare nu? och hur stora brukar dom bli?
långt bak i mitt huvud har jag för mig tire track blir 120cm i det vilda och eldål 100cm... men det är inte 100% fakta :P
I det vilda är det nog tvärt om där, men det brukar ju vara lite annorlunda i akvarium :p
Min har växt nån cm på 1 månad (eller hur länge det nu är jag har haft den) den är väl runt 12cm nu, matar med räkor, men den tar pellets nån gång ibland.
[QUOTE=robidobban;5846]Min har växt nån cm på 1 månad (eller hur länge det nu är jag har haft den) den är väl runt 12cm nu, matar med räkor, men den tar pellets nån gång ibland.[/QUOTE]
Min äter sig smällfet på pellets varje dag, kanske därför den växt som fan :D
Kan ju va en anledning ja ;)
Har den växt så fort? Får nog trycka i min betydligt mer käk då :p
vart nyfiken så jag kollade upp exakt..
eldål =100cm
tire track =70cm
och resten av arterna låg mellan 30-60cm
och det här är väl optimala klimat i det vilda så man kanske ska dra av nån decimeter i akvarium :p
min tiretrack är 2 år gammla och 40-42cm typ :)
Min har växt från 10-12cm till närmare 30cm på ungefär ett halvår. Och jag tyckte det var en bra tillväxt :). Matas med räkbitar (favoriten) och pellets.
Tackar för responsen :) Kan ju vara att den simmar i 3500 liter som gör lite oxå. Blev lite smått överraskad idag när den var framme vid glaset så jag kunde mäta. Har ju sett att den växt men i det karet ser 32cm riktigt ynkligt ut :p