Vårdcentralen

»

Slagsida på fengädda

Här en endlicherii som ligger med sidan ned verkar ha svårt att komma på rätt köl, hamnar med magen upp i mellan åt... Går nu i sjukbur nära ytan. Någon som varit med om något liknande?
hur andas han/hon? När min bror har betesfisk så gör fisken likadant när det är syres brist i karet.
Snurrande fengäddor brukar vara simblåsan, ofta dålig prognos.. Men jag hade en som bara var ok nästa dag.
Har vart med om samma med en endlicheri. Höll på sådär i flera månader utan att äta, fick avliva till slut :/
[QUOTE=Charlemagne;54828]När min bror har betesfisk.[/QUOTE]

Det är ju olagligt med levande fisk som bete :emoji46: :)
[QUOTE=ratfink;54857]Det är ju olagligt med levande fisk som bete :emoji46: :)[/QUOTE]

läggg neer
ja jag tycker det är fel men vad fan kan jag göra åt saken. Men skit i det nu.
Han slår kanske ihjäl fisken alldeles innan och har den bara levande för att den ska vara så färsk som möjligt? :emoji55:
Nu skulle vi inte fortsätta men nej det gör han inte. Han gör allt för att få stora gäddor. våran hobby är inte heller den snällaste hela tiden. PUNKT SLUT. Inge mer nu om vi ska diskutera mer så skapar vi ett nytt ämne i fiske tråden eller något liknade.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.