Detta är egentligen inte kritik riktat till en enskild aktör men jag använder den senaste händelsen som exempel.
För en vecka sedan var jag inne på en väletablerad butik och frågade det fanns någon möjlighet att få tag på nilborrar i lite större storlek. Svaret jag fick var "ingen aning" och en axelryckning varpå snubben fortsatte mecka med foderburkarna.
Jag tycker ofta att personalen ger en ett standardsvar i stil med "kolla på listorna på deras hemsida", hade det varit så lätt hade jag väl inte frågat.
Om jag får en förfrågning om en produkt i som inte finns hemma ringer man till leverantörerna och ser om den finns i lager, om inte ser man till att få den tillverkad.
Jag vet att det går att specialbeställa fisk som inte finns i lager från grossister då jag själv har gjort det under min tid i akvariebranschen.
Jag har enbart stött på en kille som har varit villig att lägga manken till och faktiskt göra en djupdykning, Thomas på alba!
Är det bara jag som upplever det som att attityden mot kunder är lite väl slapp?
End of rant! ;)
jag har mina ställen, akvariekällaren Örebro, zoologiska Karlskoga och lustgården Eskilstuna. Jag är kompis med alla och dom gör allt för att hjälpa mig. jag antar att man måste lära känna personalen innan man kan börja ställa massa krav?? :P
I Uppsala så tar de flesta hem fisk åt en bara man tar den när de vill..... så tur man har Djur magasinet som tar hem varje onsdag så man i alla fall kan få tag i allt hos akvarieteknik när man vill.
[QUOTE=PatrickPata;54798]jag har mina ställen, akvariekällaren Örebro, zoologiska Karlskoga och lustgården Eskilstuna. Jag är kompis med alla och dom gör allt för att hjälpa mig. jag antar att man måste lära känna personalen innan man kan börja ställa massa krav?? :P[/QUOTE]
Tja, personligen anser jag att man inte ska behöva vara polare med någon vars yrke går ut på att erbjuda service till sina kunder för att vederbörande ska ge god service ;)
I gbg är det blandat. Tänker inte hänga ut nån...men det finns butiker som håller väldigt mkt längre klass på sitt kundbemötande.
Och sen finns det världsklass med :)
[QUOTE=Sjebbe;54807]I gbg är det blandat. Tänker inte hänga ut nån...men det finns butiker som håller väldigt mkt längre klass på sitt kundbemötande.
Och sen finns det världsklass med :)[/QUOTE]
Vill ni höra detaljerna kring detta så bjud över [MENTION=466]wrandel[/MENTION] på ett par bärs så är det bäddat för en fullkomligt hysterisk kväll!
Hahahaha, wrandell fixar surret....
Frågan är väl kanske vf du fortsätter handla hos den butiken om servicen e kass? Jag hade hoppat den butiken direkt...
[QUOTE=Faltsetas;54879]Frågan är väl kanske vf du fortsätter handla hos den butiken om servicen e kass? Jag hade hoppat den butiken direkt...[/QUOTE]
Jag tycker generellt sett att servicen i branschen lämnar mycket att önska, som jag sa så var det snarare kritik mot branschen som helhet och inte en enskild butik. Hade jag hoppat alla ställen som jag inte riktigt är nöjd med bemötandet så skulle man knappt ha några kvar ;)
Det jag tycker är intressant är att det "gnälls" mycket om att det är svårt att få lönsamhet osv men man orkar inte lägga manken till för att ge kunden det där "lilla extra".
[QUOTE=Johan_86;54815]Vill ni höra detaljerna kring detta så bjud över [MENTION=466]wrandel[/MENTION] på ett par bärs så är det bäddat för en fullkomligt hysterisk kväll![/QUOTE]
Ähh, snicksnack
:)