sf_other

»

Hepsetus Odoe

Den afrikanska gäddan. -Vilken best!!! 8O!!! I mitt mixmonster kar är det den som är boss. Dels har den kökat upp fisk för flera tusen, utöver det tuktar den mina micropeltes som är 40cm (10 större än den själv), oskar, Fgar, RTC, TSN, lucius och MBU puffer dagligen. Helt sjukt vilket 'rage' ! Är era like bestialiska? Hur stora är era? Vad har ni med dessa? Gör dom sig bra i grupp? och vad är det för flärpar dom har på läppen? =P

Tummen upp för en äkta monsterfisk!
Mina Odoe fick stryk av min IT så de fick flytta ur karet hemma till lokalen. Det var inte så att de blev lite mobbade bara, utan det skulle helt säkert slutat med döda Odoe. :-(
Jag har 2 st på ca 20-25cm. Mina går med Silver Aro, F-gar,2 rockor, en liten tiretrackål och en liten clariasmal. Mina är hur lugna som helst ända tills jag slänger i mat och dom bryr sig inte om mindre fiskar, har en tiretrack på typ 10-15cm och min clariasmal är ca 10cm. Kan va lite aggresiva mot varandra så man måste se till att dom är av samma storlek, annars kan den andra bli trackad till döds har jag hört.
Hade 5, två blev ihjältrackade av dats och de andra tre blev uppätna av en arowana :)
Min går just ensam med en gäddciklid. Funkar rätt så okej. Senast jag mätte den för några månader sedan var han 25 cm.
Har märkt att mesiga fiskar brukar den ge sig på, medans fisk som kan ge tillbaka lite låter han bli. Hade honom tillsammans med brorsans dats och han fick lite stryk av dom. Slutade med att han tryckte i ett hörn och flippade ur totalt när man kom i närheten av karet.

Men sen har han haft ihjäl och spöat upp en del fisk. Men jag märkte att när man proppade ner en massa fisk i karet så var han inte så farligt aggressiv.
[QUOTE=Chondro_bite;5428]Den afrikanska gäddan. -Vilken best!!! 8O!!! I mitt mixmonster kar är det den som är boss. Dels har den kökat upp fisk för flera tusen, utöver det tuktar den mina micropeltes som är 40cm (10 större än den själv), oskar, Fgar, RTC, TSN, lucius och MBU puffer dagligen. Helt sjukt vilket 'rage' ! Är era like bestialiska? Hur stora är era? Vad har ni med dessa? Gör dom sig bra i grupp? och vad är det för flärpar dom har på läppen? =P

Tummen upp för en äkta monsterfisk![/QUOTE]

Skit i odoen,ja vill se bild på mbu´n!!!!!!!!!=)
Hehe nu förstår jag tjusningen med odoe´s!.

Slängde i ett gäng guppys i karet då den inte ätit nåt sen igår.Aldrig sett nåt attackera så ävla fort som den gör,bara small till på första o svalde på några sekunder,direkt när den fick syn på andra så bara full fart efter o in i truten igen.Värre än både luciusen,jaggan o påffarna på att ta mat!.Kommer bli en rolig fisk i framtiden.
Odoes är jäkla snabba när de attackerar :)
Ni som beställt odoe, hur har det funkat med maten? Kanske dumt att släppa ner en i ett blandkar före man vet att den äter ordentligt?
Köpte mina som ganska små, då släppte jag bara i dom bland övriga fiskar o så småningom så började dom käka räka som jag matade med då. Numera ä de jumbosticks som gäller :)
Böt till mej en av dom där vf odoerna på A-L,Käkade som jag förstod det bara fryst där,tog 3 dagar här sen käkade den sticks,1 vecka senare pellets.Skiter i maten om den inte ser att det rör sig så kastar ner det så det smäller till lite på ytan lr flyttar täckglaset o lägger maten i utflödet,då blire drag på´n..
Kanske värt ett försök om det finns 15centimetare att beställa. Aldrig haft ngn men ändå en av mina favoriter utseendemässigt.

Odrie, ångrar fortfarande lite att jag inte köpte din. Båda var ju kanonfina men annat fiskköp, tidsbrist osv satte käppar i hjulet...
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.