Vårdcentralen

»

channa pulchra svullet öga

min pulchra har ett öga som har "ploppat" ut en bit med något tjockt rosa under sig. någon som vet vad det är? kan det smitta? ska ta bild senare.
[ATTACH=CONFIG]10070[/ATTACH]

då jag har sökt lite antar jag att det är popeye? hur behandlar jag detta?
[MENTION=70]shappe[/MENTION] kanske vet exakta medicinen om det finns någon

Hittade en del nyttigt att läsa om det iaf, post 3#
http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?44861-How-to-treat-popeye

Annars är det en ormskalle, inget salt...på sin höjd byt lite vatten. Just skador läker sig snabbare om man inte grejjar för mkt med vattnet och matar sparsamt.
Har du fler channor ihop med denna? När channor bråkar händer det att de biter varandra över munnen och ögonen kan ta stryk. Som i sin tur kan leda till detta tex.
tackar så mycket för infon! jo den går med diplon men diplon har aldrig visat någon som helst lust att ens skada en guldfisk...
bytte 50% vatten och efter lite sökande kom ja ju på att ja hade myxazin som tydligen ska hjälpa. så ja flyttade pulchran till ett eget boende och hällde i lite myxazin.
Ok, låter vettigt. Håller tummarna.
myxazinet gjorde underverk! idag när jag vaknade var ögat helt normalt igen tror till och med att båda ögonen ser bättre ut än de någonsin gjort. ibland ska man ha tur.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.