Undrar lite om denna rovmal.
Har hört att dom ska va ganska lugna med att inte jaga all fisk de ser men ändå ha det här riktiga gris beteendet vid mat som rtc har.
Men hittar inget om hur fort de växer.
Min balja är bara 540 liter, men hur länge skulle en Marmoratus funka för mig? Skulle den växa ut karet på 4 månader eller funkar det längre än så? Vet att deras "morrhår" blir Förjävla långa och att det kan va problematisk, men om man knappt har något på botten funkar det då?
Helt riktigt.. ang beteendet..
Ett år max i ett 540 tror jag..
Hmm kanske ska satsa på en då, får väl dumpa den i polarens 2000 balja när den börjat bli för stor :P
Vilka brukar ha dom inne oftast? Inte sett dom på glaser listor på ett tag
Finns de att få tag på nu? Har länge sökt efter en. Jag hade en som dog på grund av slarv vid 40cm förut. Riktigt rolig fisk!
[QUOTE=xlnz;53394]Finns de att få tag på nu? Har länge sökt efter en. Jag hade en som dog på grund av slarv vid 40cm förut. Riktigt rolig fisk![/QUOTE]
Har kollat både glaser, at o Imazo men ingen har dom just nu:/ hoppas på att hitta en snart verkar sjukt roliga ;)
Hur fort växte din?=)
Den växte från 10 till 40 på ungefär ett år vill jag minnas.
Åk till Linköping. Här finns det flera inne i butik. Kan få min gratis annars. Den är väl 15-20 typ.
[QUOTE=Pingi;53418]Åk till Linköping. Här finns det flera inne i butik. Kan få min gratis annars. Den är väl 15-20 typ.[/QUOTE]
Sedan när då? Det är inte Leiarus x Tsn hybriderna som diskuteras här i tråden..
[QUOTE=Stenman;53420]Sedan när då? Det är inte Leiarus x Tsn hybriderna som diskuteras här i tråden..[/QUOTE]
Hehe sorry, jag läste inte tillräckligt noga. Stryk mitt!
Hahah! d e tillåtet o se fel ibland ;)
Finns en leiarius marmoratus i linköping arken zoo! Var där för 1 eller 2 veckor sen och där stog det på en lapp att det var det!
det är väl fortfarande en hybrid? hur ser den ut i fenor och kroppsform? är den snygg?
Det är ingen hybrid denna gång. Fanns 6 i butiken. Jag köpte en. Fanns även en leiarius pictus kvar när jag köpte min. Äckligt snygga.
[QUOTE=PatrickPata;59512]Kostar?[/QUOTE]
Marmoratus var typ 12-13cm. Kostar 500:-
Pictusen som var kvar är strax över 15cm kanske. Kostar 1500:- minst.
Kan kolla om jag kan få mina på bild ifall nån vill se.
[ATTACH=CONFIG]11043[/ATTACH]
Bättre sent än aldrig. :) Här är en bild på marmoratusen. Har tyvärr fått lite stryk. Pictus var knöligare o få bild på.