Rockor

»

Rock nååb

Så blev ju lite hastigt och lustigt en Leopoldi hane på 35cm i förrgår...

Tänkte bara fråga lite om någon har lie tips hehe :)

Han käkade störpellets första kvällen sen dess tror jag inte han ätit något. Han ligger stilla i ca 5min en simmar han rundor i 2min typ... Han andas väl lite snabbt så men ibland mellan typ var femte eller var tionde andetag så "hostar" han till typ..? Är det något som är fel haha? Han jag bytade den med sa att den kanske skulle matvägra en vecka pga stress men vad tror ni? Är det någon fara eller är jag bara paranoid och borde vänta ut det? Är det okej att göra vattenbyte sålänge eller kan det orsaka mer stress?
Lite övrig info

Akvarie storlek: 2500L

Filtrering: PB10 Filter, fx5a, sun sun powerhead och två luftpumpar.

Tankmates:
3x Gibbis
1x Panaque
3x G. Proximus
2x Cichla mono
1x Cichla pleiozona
2x Ancistrus
2x LDA72
Har slarvat med vattenbyten innan och gjort typ var tredje var fjärde vecka så gör ett vb på 50-60% nu och har sedan nersläckt i karet några dagar för att minska stress.

För övrigt så syns inga revben eller liknande på rockan
frågade du inte vad andra ägaren matar med?
rikta alla utblås mot utan så det blir god cirkulation i burken och byt vatten mycket oftare.
[QUOTE=PatrickPata;52409]frågade du inte vad andra ägaren matar med?
rikta alla utblås mot utan så det blir god cirkulation i burken och byt vatten mycket oftare.[/QUOTE]

Jo visst gjorde jag det :)

Alla möjliga sorters vitfisk
Pellets
räkor
daggmask
eget frysfoder

Tänkte gräva daggmask senare och tjocka upp honom med det och sedan köra räkor och vitfisk.
Kolla vattnet ...
[QUOTE=Leopoldi;52415]Kolla vattnet ...[/QUOTE]

Snart färdig me vb :) BYtade 60% Han är redan mer aktiv och verkar leta mat så gissar att det var ammoniak. KOllar vattnet ändå dock
[SIZE=5]Bytade[/SIZE] ???
[QUOTE=Stenman;52433][SIZE=5]Bytade[/SIZE] ???[/QUOTE]

precis..

Danskjävlar..
slänger i svart rocka i en burk som har 4 veckor gammalt vatten :p du får göra vattenbytade lite oftare...
[QUOTE=Stenman;52433][SIZE=5]Bytade[/SIZE] ???[/QUOTE]

Tack för att du reagerade, så slapp jag o kan återgå till min långfredagsl-öl
Ja dom kommer hit och pratar som om dom har en het potatis munnen.

Jag kanske inte borde säga något. XD
Kolla så det inte är massa skit i filtret också!

(har aldrig haft en rocka men gissar att dom är minst lika känsliga mot gammelt filtermög som andra fiskar)
Rockor är känsliga för Nitrat!
Kolla det regelbundet.
Har 5 st black Diamond. 3500l
Byter 1000 l i veckan.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.