Har lite svårt o avgöra vad jag ska ha i mitt 165liters. Funderar på någon Ctenopoma o typ mindre channa art typ Bleheri. Även ha outgrow för en dat o gar etc
Någon som vet nån snygg ctenopoma som kan bli ganska stor o är snygg?
O hur är d me dvärg channor? Dom funkar väl me d mesta :)?
Helst ingen as känslig firre som dör om man kollar på dom :P
ta den vanligaste ctanopoman lepard bush fich dock växer dem fruktansvärt långsamt...
Mjo typ den jag funderat på, o att d växer sakta gör ingenting för min del hehe^^ blir nästan bara lite roligare att man kan ha ett litet gäng som tar sin tid o växa ;)
[QUOTE=JockeDuvet;52176]Mjo typ den jag funderat på, o att d växer sakta gör ingenting för min del hehe^^ blir nästan bara lite roligare att man kan ha ett litet gäng som tar sin tid o växa ;)[/QUOTE]
dom är faktiskt riktigt roliga i beteendet! mycket girig fisk åxå, snor all mat när de väl har vant sig, har mina 4cmare med 2 parachanna africana o inga skador ännu :)
D e najs! Har inrett mitt 165 ganska snyggt (enligt mig då xD) egentligen för ha lite tetror o skit men ähh palla.. Små rovisar e najsare ;)
[ATTACH]9907[/ATTACH]
Ska ba i ett stort gäng vallisineror så d blir buskigt ^^
Några snygga malar, nåra ctenompor, nån dvärg snakehead o sen min hujeta o skaffa en fgar o dat på outgrow. Helt perfekt ;)
Eller ett stim Exodon paradoxus?
[QUOTE=Lutt;52186]Eller ett stim Exodon paradoxus?[/QUOTE]
som att ha ett stimm sorgmateltetror i ett nano ju.. ska man ha ett vettigt stimm kräver de nog runt 400l
[QUOTE=JockeDuvet;52178]D e najs! Har inrett mitt 165 ganska snyggt (enligt mig då xD) egentligen för ha lite tetror o skit men ähh palla.. Små rovisar e najsare ;)
[ATTACH]9907[/ATTACH]
Ska ba i ett stort gäng vallisineror så d blir buskigt ^^
Några snygga malar, nåra ctenompor, nån dvärg snakehead o sen min hujeta o skaffa en fgar o dat på outgrow. Helt perfekt ;)[/QUOTE]
de var riktigt snyggt!!
de blir nog en perfekt blandning i de karet lycka till o håll oss updaterade! :)
Lutt :tänkte på dom oxå först fast tycker inte dom e så snygga ändå :/
Kalle :hehe det ska jag göra ;)
[QUOTE=Lutt;52186]Eller ett stim Exodon paradoxus?[/QUOTE]
+1
Asiatis klätterfisk (anubas t-vafandomheter). Ser ut som en liten Afro aro och e betydligt mer ovanliga än ctenopomorna =).
Jag hade nog kört ett Klätter/Blädfisk Community med nandus nandus, ctenopoma, anubas osv samt nåt roligt på botten typ nån erythrinus eller nåt.
Hörde jag nån säga KULFISKAR ?!?!!! ;)
Ja självklart han ska ha en Kulfisk de är bland de mest personliga fiskar som finns köp en liten fig 8 vetja. Det är riktigt kul med kulfisk XD
Leoparden är cool. Jag har fem små sådana nu 4-5 cm stora, och de är både hungriga och orädda. Matar med frysta räkor.
Dagtid simmar de gärna fram till glaset o spanar in vad som sker utanför akvariet, om något pågår i rummet.
Dessutom har 15 Kardinaltetror försvunnit under loppet av några veckor. De var nästan lika stora som Leoparderna..
Blir jäkligt spännande att se de här små rovfiskarnas beteende när de börjar nå decimetern. Och hur de agerar sinsemellan i 230 liter.
[MENTION=130]ratfink[/MENTION] det sist nämda är en dvärg varg tetra va:)?
[MENTION=525]runstenen[/MENTION] har tänkt på d med kulor med, men gillar dom surt vatten? Kommer bli ganska surt i karet ;)
Men som sagt blir förmodligen bara några ctenopoma, nån dvärg channa o min hujeta. Sen en dat på outgrow samt fgar^^ om ingen lyckas övertyga mig om annat ;)