Jag måste få tag på ett gäng bra dammsugare till min burk är det jordätare man ska satsa på?
rocka, giraffnos, oxydoras niger, lungfisk
Hur stora måste dom vara för att inte bli mat är frågan ?
Sandsnäckor är ju bra på att äta rester. Dom förökar sig som kaniner och i min burk så ligger dom och käkar allt som fiskarna spottar ut...
Fei feng slaktar allt och äter allt
[QUOTE=KristianE;51123]Sandsnäckor är ju bra på att äta rester. Dom förökar sig som kaniner och i min burk så ligger dom och käkar allt som fiskarna spottar ut...[/QUOTE]
Du har inga till övers? Fiskarna som går i min burk är nog inte intresserade av snäckor :)
Bästa dammsugaren jag nånsin haft har fan långsträckt pansarmal. Ok, dom skiter i alger. Men dom tar all överbliven mat o allt skit som kan uppstå.
Har en nu tillsammans med en ancistrus i grow out baljan där en dovii o en cichla går. O kan säga att precis all mat som hamnar på botten som doviin o cichlan skiter i tar den lille faen. Växer som satan på räkor också gör dom även om det kanske inte är den optimala maten för dom.
För mig har dom funkat bättre än både fei feng, botior o sugmunnar. Riktiga små grisar helt enkelt som kan bli mkt grövre än vad man tror.
Klart jag har sandsnäckor över. Bara hojta till någon dag så kan du svänga förbi på vägen hem eller på kvällen eller nått...
långsträckt pansarmal säger jag också! :)
Aa, åker nog fan o köper 2 till imorrn i present till mig själv när man fyller år o allt =)
Dvärgräkor och Amanos är riktigt bra städare. Samt det att det är lite roligt och ha räkor.
Amanoräkan är dessutom den bästa algätaren du kan ha i ett akvarium.
DOm lär nog tyvärr ryka sekunden han slänger ner dom i karet =/. Amano + ATF / Odoe / pleuro = snackbite =)
tack för tipsen gott folk! några långsträckta kanske det blir...
[QUOTE=ratfink;51152]DOm lär nog tyvärr ryka sekunden han slänger ner dom i karet =/. Amano + ATF / Odoe / pleuro = snackbite =)[/QUOTE]
Amanos kanske är för stora, men jag tror inte ATF's tar dom, dom borde vara för stora.
Dvärgräkor typ körsbärräkor är så jävla små att jag har svårt att tro att fiskar över 20cm bryr sig om dom.
Amanos kostar ca 39kr/st, inte jättedyrt att testa. Körsbär går på ca 15-20kr/st + dom ena jävla förökningsmaskiner.
Långstr pansarmal är bäst. Men svårt att hitta i den sizen du behöver i butik....
Köp ett gäng små o håll tummarna ;)
Köpte mig två långstrräckta idag små ca 6cm. 2sekunder efter nedsläpp får den ena se plurons mun inifrån flyger ut som en jävla torped för att möta vittatusens tandprydda käfft tugg tugg spott näste mun på tur odoen samma sak tugga spotta, plurons tur igen x2 följt av vittatusen x2 stackarn blev tuggad på sju gånger på en minut, vittatusen spottar ut malen som har ryggläge och sjunker mot botten, de va den malen tänkte jag, men de lilla tuffa aset kvicknar till i samma sekund som han träffar botten simmar till en pellets som om ingenting hänt och börjar käka.
Välkommen malen!
Haha. Jo dom är tåliga dom små liven ... Hoppas den växer på sig nu ..
Se till att grisa ner lite extra med pellets o räkor säger jag bara=). Växer som as på dessa proteiner.