Jag har en Oscar på 15cm som simmar själv. Den är helt fantastisk! Smart och social fisk. Men skulle gärna vilja ha en kompis till den. Hur funkar Det om jag köper ytterligare en Oscar, är risken stor att de slår ihjäl varandra?
Hur stort akvarium har du?
[QUOTE=Faltsetas;51011]Hur stort akvarium har du?[/QUOTE]
Just går han i ett 500kar. Är på jakt efter ett större.
Det ska nog inte va nåra problem
Dom kommer förmodligen bråka som fan de första dagarna men dom klarar av lite stryk ;)
Ha bara lite rötter o sånt som dom kan gömma sig bakom och försök hitta en som är så jämnstor som möjligt :) (talar av egen erfarenhet :P)
Kan slänga upp en bild / video hur mina såg ut när dom började bli könsmogna o bråka när ja r hemma.. Så kan du se va du kan vänta dig :) men sen är inte alla så bråkiga!
[QUOTE=JockeDuvet;51022]Kan slänga upp en bild / video hur mina såg ut när dom började bli könsmogna o bråka när ja r hemma.. Så kan du se va du kan vänta dig :) men sen är inte alla så bråkiga![/QUOTE]
Haha gör det Jocke! Blir ju lite orolig när du säger stryk! Kanske bättre han får gå själv under dagarna tills jag är hemma från jobbet. :)
Oscars är väl inga Stim fiskar direkt, eller de gynnar dom om dom har någon kamrat? Hehe
haha kan säga kärleksfullt syskon bråk då;)? Påfåglar tenderar o slåss när dom parar ut och innan lek oxå haha :P dom har skumma förhållanden ;)
Nja dom är parfiskar men dom är lugna när dom inte har något o bråka om :P typ bråkar om rang ordningen och sånt men när den väl är bestämd brukar det va lugnt =)
O dom mår inte precis dåligt av o ha en partner =)
[QUOTE=JockeDuvet;51026]haha kan säga kärleksfullt syskon bråk då;)? Påfåglar tenderar o slåss när dom parar ut och innan lek oxå haha :P dom har skumma förhållanden ;)
Nja dom är parfiskar men dom är lugna när dom inte har något o bråka om :P typ bråkar om rang ordningen och sånt men när den väl är bestämd brukar det va lugnt =)
O dom mår inte precis dåligt av o ha en partner =)[/QUOTE]
Haha syskonbråk brukar ju vara relativt lindrigt 😄 men det är synd att det är svårt att finna en partner då könsskillnaden är svår att tyda! :(
ja d e skitsvårt :/ hanarna brukar va bråkigare men om man har 2 honor kan den ena agera hane i beteendet liksom ^^
[QUOTE=JockeDuvet;51029]ja d e skitsvårt :/ hanarna brukar va bråkigare men om man har 2 honor kan den ena agera hane i beteendet liksom ^^[/QUOTE]
Haha wuut? Agera hona? Va i hela friden är de för fiskar egentligen :-D
Hur som helst så köper jag ev 1-2st sen om de blir ett riktigt par då gör jag mig av med den andra! :)
Kör bara kör , av min erfarenhet av påffar trivs dom bättre av lite sällskap. Höll fyra stycken ett tag dom simma runt i grupp allihopa, enda gångerna dom vart aggro var när nån högg maten före dom.. fräna fiskar som växer fort som fan! Och äter tamefan allt. Har till och med provat falukorv :)