Off topic
»Hört på zoobutiken.
Tycker vi behöver en redig humortråd om kul / tragikomiska eller bara korkade saker man har hört hos sin lfs eller annan zoobutik. Skriv för all del ner annat roligt/dumt ni hört i andra sammanhang inom detta ämne också tex som hos uppfödare/kända profiler/odlare eller mässor o dylikt. Kan handla om djur överlag.
Märk att ni inte behöver out´a företaget ni hört detta hos eller personen som sagt det om ni inte vill.
person till anställd på vinsta zoo - " Hej, vad kan jag ha för fiskar i mitt 3-liters akvarium som andas luft o inte behöver lampa"
Anställd- "vaa-aa!?. DU kan inte ha några fiskar i ett 3 liters akvarium alls
o absolut ingen som andas luft. o alla fiskar behöver lampa"
person - "joo jag har ju haft fiskar där i förut o det gick jättebra ju"
Anställd- "Haha ok.."
samtal mellan mig och anställd på akvarielagret (så sent som igår)
Anställd- " aa,hoppas inte din clarias äter upp våra små störar nu"
Jag- "jo min clarias e ju kanske lite större än normalt o väldigt mkt större än era. Men den har gått med fiskar på 10cm så kommer fungera utmärkt här"
Anställd- " vadå stor, vi har haft clarias på över en meter här!"
Jag- "1 meter. Då kan jag lova dig att det inte var en batrachus"
Anställd- "Jo det var det visst"
Jag- " Aldrig i livet, Dom blir inte ens så stora i det vilda, det måste varit en annan art av clarias isf eller så hade du fel på måttbandet"
Anställd- "pffft, Nää jag vet att det var clarias batrachus o dom var minst en meter. Dom brukar bli större ändå"
Jag- "Då får ni ringa guiness rekordbok"
- En 3e anställd tittar skamset ner i golvet medans den andra blir sur, Frustar loss o går därifrån utan att säga nåt mer.
Sparar guldklimparna till senare men dessa bjuder jag på till att börja med =)
Fyll på som fan nu. Med så mkt snack som man hört i sina dar så e ju denna tråd bäddad för att bli kultförklarad här haha
Märk att ni inte behöver out´a företaget ni hört detta hos eller personen som sagt det om ni inte vill.
person till anställd på vinsta zoo - " Hej, vad kan jag ha för fiskar i mitt 3-liters akvarium som andas luft o inte behöver lampa"
Anställd- "vaa-aa!?. DU kan inte ha några fiskar i ett 3 liters akvarium alls
o absolut ingen som andas luft. o alla fiskar behöver lampa"
person - "joo jag har ju haft fiskar där i förut o det gick jättebra ju"
Anställd- "Haha ok.."
samtal mellan mig och anställd på akvarielagret (så sent som igår)
Anställd- " aa,hoppas inte din clarias äter upp våra små störar nu"
Jag- "jo min clarias e ju kanske lite större än normalt o väldigt mkt större än era. Men den har gått med fiskar på 10cm så kommer fungera utmärkt här"
Anställd- " vadå stor, vi har haft clarias på över en meter här!"
Jag- "1 meter. Då kan jag lova dig att det inte var en batrachus"
Anställd- "Jo det var det visst"
Jag- " Aldrig i livet, Dom blir inte ens så stora i det vilda, det måste varit en annan art av clarias isf eller så hade du fel på måttbandet"
Anställd- "pffft, Nää jag vet att det var clarias batrachus o dom var minst en meter. Dom brukar bli större ändå"
Jag- "Då får ni ringa guiness rekordbok"
- En 3e anställd tittar skamset ner i golvet medans den andra blir sur, Frustar loss o går därifrån utan att säga nåt mer.
Sparar guldklimparna till senare men dessa bjuder jag på till att börja med =)
Fyll på som fan nu. Med så mkt snack som man hört i sina dar så e ju denna tråd bäddad för att bli kultförklarad här haha
Inga rockningar
Det värsta skitsnacket har man väl ändå hört här. Inte slutar man att förvånas heller.
Inga rockningar
Hahahaha Stenman :ohyou:
- hej, jag vill ha tre st skalare, tack.
- Det här en pardonhaj, hur snäll som helst. Blir ca 30 cm, funkar med allt.
Ja, Pardonhaj...han menade paroonhaj.
Ja, Pardonhaj...han menade paroonhaj.
Inga rockningar
[QUOTE=Sjebbe;50406]Hahahaha Stenman :ohyou:
Ja, Pardonhaj...han menade paroonhaj.[/QUOTE]
skaLLare var det väl? :D Pardonhajen är grym, padonhajen är dock billigare såg jag på en lapp i samma affär :ohyou:
Ja, Pardonhaj...han menade paroonhaj.[/QUOTE]
skaLLare var det väl? :D Pardonhajen är grym, padonhajen är dock billigare såg jag på en lapp i samma affär :ohyou:
Inga rockningar
Kund kommer in till djurmagasinet i farsta o ska handla lite.
- Tjena!. Har ni nån bra städfisk till mitt kar med min lilla gädda i.
Njae praktbotior o plecos e väll det vi har här.
- Ok.. (traskar runt lite stillsamt) Men vad är det där!?.
Jo det är silverhajar
- ja men ett par sånna tar vi!..Och dom där små orangea ni har (praktbotior)
Ok..Jag måste fråga. Hur stor är gäddan då tro o vad är det för art.
-Ja det är en svensk gädda från drevviken. Den är inte så stor, runt 60cm
Inte så stor?. ska du verkligen ha dom här fiskarna med den där
- Ja den går med massa abborrar utan problem o jag har ett stort kar så.
ok hur stort är det?
- Det är stort, 375 liter.
Kan ju säga att jag gick faktist ut a frågade om jag fick köpa gäddan . Då hade den åkt ner i damm istället. Men han vägrade sälja den då det var hans favoritfisk.
- Tjena!. Har ni nån bra städfisk till mitt kar med min lilla gädda i.
Njae praktbotior o plecos e väll det vi har här.
- Ok.. (traskar runt lite stillsamt) Men vad är det där!?.
Jo det är silverhajar
- ja men ett par sånna tar vi!..Och dom där små orangea ni har (praktbotior)
Ok..Jag måste fråga. Hur stor är gäddan då tro o vad är det för art.
-Ja det är en svensk gädda från drevviken. Den är inte så stor, runt 60cm
Inte så stor?. ska du verkligen ha dom här fiskarna med den där
- Ja den går med massa abborrar utan problem o jag har ett stort kar så.
ok hur stort är det?
- Det är stort, 375 liter.
Kan ju säga att jag gick faktist ut a frågade om jag fick köpa gäddan . Då hade den åkt ner i damm istället. Men han vägrade sälja den då det var hans favoritfisk.
Inga rockningar
Inga rockningar
Vad är det för skillnad på en överkörd apa och en överkörd trombonist ?
Inga rockningar
lapp:sydamerikansk arovana max storlek 15cm. de låg en på 30+ i karet :PppPPPPpppPPPpp
Inga rockningar
[QUOTE=runstenen;50419]Vad är det för skillnad på en överkörd apa och en överkörd trombonist ?[/QUOTE]
apan var på väg till ett gig !
apan var på väg till ett gig !
Inga rockningar
Polskt par är inne på zoo butiken i handen c o kollar fengäddor o kulfiskar.
- (på knackig svenska) Vad är det där för ål. Vi måste ha den.
Ja det där är en fengädda. En ornatipinnis. Dom e lugna o blir inte så stora.
- Hur stora?
Runt 15-20cm
(Jag lägger mig i) Dom blir faktist mkt större, Jag har en på 40+cm o det finns folk som har mkt större ändå.
- Blir dom så stora. Bra!. Jag vill ha en stor fisk.
Nää så stora blir dom absolut inte. Våra har varit här i flera månader o har knappt växt nånting
(jag) jo men det där är ju juveniler i 30 liters akvarium som går på mygglarver. Vänta tills dom hamnar i stora kar o får riktig mat.
Ok men jag höll ju på med fengäddor redan på 80-talet och jag har aldrig sett nån större än 20, kanske 25 cm.
(jag) ok...
Polacken köpte 2st till slut o blev överlycklig över att dom kommer bli stora.
- (på knackig svenska) Vad är det där för ål. Vi måste ha den.
Ja det där är en fengädda. En ornatipinnis. Dom e lugna o blir inte så stora.
- Hur stora?
Runt 15-20cm
(Jag lägger mig i) Dom blir faktist mkt större, Jag har en på 40+cm o det finns folk som har mkt större ändå.
- Blir dom så stora. Bra!. Jag vill ha en stor fisk.
Nää så stora blir dom absolut inte. Våra har varit här i flera månader o har knappt växt nånting
(jag) jo men det där är ju juveniler i 30 liters akvarium som går på mygglarver. Vänta tills dom hamnar i stora kar o får riktig mat.
Ok men jag höll ju på med fengäddor redan på 80-talet och jag har aldrig sett nån större än 20, kanske 25 cm.
(jag) ok...
Polacken köpte 2st till slut o blev överlycklig över att dom kommer bli stora.
Inga rockningar
ååh älskar sånna här trådar! :D
Jag kan dela med mig av en liten historia som jag har varit med om, dock så var detta inte i en akvarie/ zoobutik.
Jag pratade med en dam i 40 - 50 års åldern om akvarier. Då började jag berätta om mitt intresse för rovfiskar och att jag har pirayor osv i mina kar hemma. Då hon helt plötsligt sade:
Hon: Jag har haft en haj i mitt lilla akvarium hemma.
Jag: Är du säker på att det inte bara var en fisk med ordet "haj" i handelsnamnet? Som t.ex. hajmal, silverhaj eller regnbågshaj?
Hon: Ja, den var ungefär såhär stor (Visade upp ca 6 cm med fingrarna) och kom nästan inte överens med några andra fiskar alls.
Jag: Hur som helst finns det i alla fall inga sötvattenshajar. Det finns vissa hajar som påträffas i sötvatten som t.ex. tjurhaj. Men en sån kan du omöjligt ha haft i ett litet akvarium.
Hon: Joo jag lovar, det var en riktig haj i ett sötvattensakvarium
Och där tog diskussionen slut :rolleyes::rolleyes:
Jag kan dela med mig av en liten historia som jag har varit med om, dock så var detta inte i en akvarie/ zoobutik.
Jag pratade med en dam i 40 - 50 års åldern om akvarier. Då började jag berätta om mitt intresse för rovfiskar och att jag har pirayor osv i mina kar hemma. Då hon helt plötsligt sade:
Hon: Jag har haft en haj i mitt lilla akvarium hemma.
Jag: Är du säker på att det inte bara var en fisk med ordet "haj" i handelsnamnet? Som t.ex. hajmal, silverhaj eller regnbågshaj?
Hon: Ja, den var ungefär såhär stor (Visade upp ca 6 cm med fingrarna) och kom nästan inte överens med några andra fiskar alls.
Jag: Hur som helst finns det i alla fall inga sötvattenshajar. Det finns vissa hajar som påträffas i sötvatten som t.ex. tjurhaj. Men en sån kan du omöjligt ha haft i ett litet akvarium.
Hon: Joo jag lovar, det var en riktig haj i ett sötvattensakvarium
Och där tog diskussionen slut :rolleyes::rolleyes:
Inga rockningar
Var inne på någon djuraffär någonstans kommer inte ihåg vart!
Jag: vad är det där för något?
Personal: jag vet inte!
Jag: kan du kolla?
Personal: nee asså jag tror den heter mal!
Jag: vilken sort?
Personal: vet inte!
Jag gick iväg och kom tillbaka lite senare samma dag! Då var det någon annan som jobbade!
Jag: vad är det för mal?
Personal: en grodmunsmal!
Jag: ok.....
Det värsta som finns är dålig service! Lite stavfel kanske men jag är ju bara 13 år!
Jag: vad är det där för något?
Personal: jag vet inte!
Jag: kan du kolla?
Personal: nee asså jag tror den heter mal!
Jag: vilken sort?
Personal: vet inte!
Jag gick iväg och kom tillbaka lite senare samma dag! Då var det någon annan som jobbade!
Jag: vad är det för mal?
Personal: en grodmunsmal!
Jag: ok.....
Det värsta som finns är dålig service! Lite stavfel kanske men jag är ju bara 13 år!
Inga rockningar