Kan någon vara snäll och hjälpa mig?
Har haft dessa rackare i ca 5 månader. Han jag köpte dom av sa att det var klätteraborre? Köpte dom bara för att dom är balla! Verkar som dom är ett par den ena blir nästan svart och dom har typ (lek) beteende ibland. Riktigt fart på dom simmar alltid och tar luft på exakt samma ställe. Värkar som dom inte blir större heller ca 14cm.
vad kan detta vara för firre?
[ATTACH=CONFIG]9415[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9416[/ATTACH]
Tack! Tur att det finns folk som har koll. Värkar rätt tuffa. Synd att det inte står mer om dem bara :P
dem är giftiga som faaaan ! nej jag skoja bara, riktigt coola var de faktiskt, dyra?
Har haft ett par st själv. Rätt kul fisk, men inte saknar färg och mönster så inte jättekul att kolla på om man säger så. Annars är de som korta, tjocka, halvt stressiga channor :P Utan färg då, haha.
Haha mina gav jag 50kr st för :P har 2 st. Dom är ju typ sjukt snabba. Tror dom ska slå sönder hela ljusrampen varje gång dom tar luft vilket ör typ 10000 gånger om dan.
Jo direkt snygga är dom väll inte :p
[ATTACH=CONFIG]9421[/ATTACH]
Dedär e nog som svampus säger anabas en vanlig matfisk i asien men varför personeb kallade den för klätterabbore är nog för det finns en som just är det vid namn ctenopoma kingsleyae , har en sån som iaf närmar sig 30cm strecket . Ful ja personlig som fan!
Den heter även climbing perch på eng såg jag ...