Projekt och DIY

»

lätt som satan att byta vatten i akvariet.

2/2
Sinnes skillnad mot min gamla skräpslang blev det i alla fall även om jag inte tog steget fullt ut till monsterslang med specialklämmor... :) Går fortare att tömma än fylla nu utan tvekan vilket det inte gjorde innan.
Finns det några tendenser till att den viker sig?
Skrivet av Twix
Finns det några tendenser till att den viker sig?
Den var lite lätt bucklig i ena änden vid köp så det är nog möjligt. Men inte i närheten av min gamla sladderslang. 
Skrivet av Zybeer
Den var lite lätt bucklig i ena änden vid köp så det är nog möjligt. Men inte i närheten av min gamla sladderslang. 
"...min gamla sladderslang....." 161616
Skrivet av Diskuspassion
Synd att tråden är så gammal att bilderna inte funkar och syns längre. Nåt som kanske admin kan ordna? 
Mm, finns många bra bilder som tyvärr försvann i och med bytet av forum. Inte mycket att göra åt om jag förstått djr83 rätt. Vi får åtgärda detta genom att ladda upp många nya bidler helt enkelt! 04
Återupplivar den här lite då jag försöker lösa förenklade vattenbyten i mitt nya kar där locket är rätt klent. Men den nya tjocka slangen 1/2" så går det inte att få slangen att stanna i karet vid vattenbyte... 45
Jag har kollat på olika U-rör och rörböjar att trä slangen i men har svårt att hitta en bra lösning för den här grövre slangtypen, de som finns verkar vara avsedda för 3/4" slang. 71 Help a fishy brother out?  
Insugsröret har jag sett flera använda.

Själv har jag trätt slangen i genom två 90 graders vinklar som brukas användas till avlopp till tvättmaskiner. Funkar för mig.
Biltema har sugslang, 25mm invändigt och är immun mot väck. Den blir det bra ös med när man tömmer. 

Den kan man klämma direkt under täckglaset och passar perfekt i deras största universalklämma.
2/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.