sf_other
»Fisksammansättning, funkar denna?
Hej!
Har nu lyckats få tag i lite invånare till ett kar, men börjar smått ångra att jag köpte en clariasmal med:/
Dessa går tillsammans nu:
Clarotes laticeps två stycken på ca 15-20cm
Clarias batrachus en på ca 20-25cm
Horabagrus brachysoma en på ca 8-10cm
Lepisosteus platyrhinchus (gar)en på ca 15cm
samt min tidigare mal tsn/ learius på 20cm
sedan ett lekpar synspilum på 20cm
en salvini 20 cm, sen lite mindre fisk som får bli foder vartefter..
Alla fiskarna funkar fint tillsammans men clariasmalen har jag läst lite extra om och där börjar den skrämma mig när man läser att den gnager på andra fiskar tills dem dör osv,...jag kan inte påstå att jag märkt något än mer än att den är plump i sitt beteende och ska fram överallt och bökar runt, trodde garen skulle vara svår och få o äta men inte, däremot clariasen, mycket kräsen!
hur tror ni detta kommer funka? o gärna lite synpunkter/erfarenheter på clariasmalen
MVH Jimmy
Har nu lyckats få tag i lite invånare till ett kar, men börjar smått ångra att jag köpte en clariasmal med:/
Dessa går tillsammans nu:
Clarotes laticeps två stycken på ca 15-20cm
Clarias batrachus en på ca 20-25cm
Horabagrus brachysoma en på ca 8-10cm
Lepisosteus platyrhinchus (gar)en på ca 15cm
samt min tidigare mal tsn/ learius på 20cm
sedan ett lekpar synspilum på 20cm
en salvini 20 cm, sen lite mindre fisk som får bli foder vartefter..
Alla fiskarna funkar fint tillsammans men clariasmalen har jag läst lite extra om och där börjar den skrämma mig när man läser att den gnager på andra fiskar tills dem dör osv,...jag kan inte påstå att jag märkt något än mer än att den är plump i sitt beteende och ska fram överallt och bökar runt, trodde garen skulle vara svår och få o äta men inte, däremot clariasen, mycket kräsen!
hur tror ni detta kommer funka? o gärna lite synpunkter/erfarenheter på clariasmalen
MVH Jimmy
Inga rockningar