Hejsan
Har nyligen skaffat mig en öronål (25-30cm), han har varit hos mig i en vecka nu...
Någon här som har erfarenhet om dessa ålar?
Min har rymt en gång och simmat in i filterboxen på mitt juwelkar, plockade ut den idag och nu simmar den runt överallt i karet helt tokig. Då är min fråga, trivs den inte?
Om inte, finns det något man kan göra för den då? Där finns gott om gömställe för den i karet så som rötter,stenar och växter. Den har sällskap av en mindre fengädda.
Mvh
Christoffer.
Jo dom gör så. Se till att det är helt rymningssäkert ( inte en mm glipa / hål ) samt att alla slangar / insug är gallerskyddade.
Den kommer att simma in och trycka i filtret och sen komma ut. Du kan vara lugn. Det är som ett barn som får en ny leksak men
ändå leker med kottar - Hur mycket fina grottor och grejer du än stoppar ner så väljer den filter, bakgrunder och slangar ;)
Ahh okej det va ju skönt att höra. Men tror inte han simmar in i utblåset där är bra kräm i fx6 filtret hehe!
Ja jag får hoppas att han bestämmer sig för att flytta ut i karet snart hehe.
Du kan ju försöka stänga igen filtret där den simmar in om det går iofs.
Lite trist när dom ligger o trycker ...
Har gjort vad jag kan nu, återstår att se om han lyckas ta sig in igen. Just nu simmar den fram och tillbaka i karet. Får hoppas den hittar ett gömställe i karet den trivs med hehe..
hur har de gått,, min öronål är också helt knäpp sover på nätterna uppe i ytan å på dagarna simmar den omkring överallt i karet :)
[QUOTE=bonefish;48930]hur har de gått,, min öronål är också helt knäpp sover på nätterna uppe i ytan å på dagarna simmar den omkring överallt i karet :)[/QUOTE]
Det har gått superbra!:) den har funnit ro i ett av gömställena och den älskar att kalasa på räkor.
Den simmar vissa dagar fram och tillbaka vid rutan speciellt när jag kommer nära karet med räkor i handen hehe..
Det är skönt att den inte rymmer något mer :)
skönt å höra min försöker inte rymma å käkar räkor,pellets, fiskbitar å annat gott men ligger fortfarande å sover på nätterna å simmar omkring överallt i tanken på dagarna :)