Ngn som dragit upp en dylik ? [MENTION=12]Svampus[/MENTION] ?
Beställde en liten jäkel nyss. Antar att det blir svårt att få den
att klara sig. Kul att prova iaf .. Tar gärna emot tips om ngn har koll.
jag tror att afrikanerna är väldigt lätta att få på maten... aros är ju ganksa lätta att göra med :>
har fått för mig att afro arowanor inte är egentliga arowanor utan en rätt nära släkting med aripaiman? själv har jag ingen aning då jag ine har nån erfarenhet av sånna fiskar de är bara något jag hört :)
Korrekt. Men alla arowanor, inklusive afro samt arapaima tillhör samma familj bentungor.
Men afrikanen är närbesläktad med arapaiman det är helt korrekt :)
Dom verkar vara ganska lätta att få att äta men desto värre att få dom att bli riktigt tjocka som dom är i naturen...
Man måste tydligen mata hela jävla tiden.... Då blir dom tjocka ...
3-4 ggr om dagen ;) Pust !
Att mata är ju det bästa med hela hobbyn :)
[QUOTE=wrandel;47283]Att mata är ju det bästa med hela hobbyn :)[/QUOTE]
Amen!
Det roligaste med att köpa små fiskar som blir stora ju... Särskilt om de inte käkar först, och sen när de kommer igång. Den känslan <3
Ontopic, hoppas verkligen du får en snäll! För du såg bilden på doradon i tråden jag länkade va? De kan vara riktigt jävla ilskna. Vad kommer du köra den i för kar, och med vad för tankmates? :) Man är sugen själv på en ny men har fan inte plats eller ork :P
afrikanska arowanor är filterätare (har förstått detta som att dem käkar sand och kör det genom gälarna??) och behöver otroliga mängder väldigt liten mat absolut hela tiden och har en tendens att svälta på vad man tycker är nolltid om det inte finns mat tillgängligt (ska dock vara ganska enkla att få på att äta). är jätte sugen på att ta hem en bunt själv så måste fråga [MENTION=525]runstenen[/MENTION], du bor ju I stockholms trakten om jag inte är ute och cycklar; vilken butik på sydsidan tar hem från glaser?
[QUOTE=Ceiling_Matt;47293]afrikanska arowanor är filterätare (har förstått detta som att dem käkar sand och kör det genom gälarna??) och behöver otroliga mängder väldigt liten mat absolut hela tiden och har en tendens att svälta på vad man tycker är nolltid om det inte finns mat tillgängligt (ska dock vara ganska enkla att få på att äta). är jätte sugen på att ta hem en bunt själv så måste fråga [MENTION=525]runstenen[/MENTION], du bor ju I stockholms trakten om jag inte är ute och cycklar; vilken butik på sydsidan tar hem från glaser?[/QUOTE]
Kan du ta en till mig oxå då ? Har inget growout igång :( om du kan dra upp en åt mig?
inga problem [MENTION=54]kakan[/MENTION] bara jag hittar någonstans att ta hem det ifrån :/ bad åke på amazoonas i stuvsta ta reda på om han kan fiska (pun intended) fram några; annars kanske du har koll på norrsidan om det finns någon LFS som tar hem från glaser?
[QUOTE=Ceiling_Matt;47317]inga problem [MENTION=54]kakan[/MENTION] bara jag hittar någonstans att ta hem det ifrån :/ bad åke på amazoonas i stuvsta ta reda på om han kan fiska (pun intended) fram några; annars kanske du har koll på norrsidan om det finns någon LFS som tar hem från glaser?[/QUOTE]
Söders akvariebutik
Och a lagret !! Finns ev ngn mer .. Tydligen kan det vara svårt att ha flera.
Dom är visst aggro mot egna arten ...
aha, då blir det en tur till Alagret imorgon da och se om dem kan göra några underverk :) återkommer hur det gick [MENTION=54]kakan[/MENTION] och jo, blir nog att pröva med två i 120 liters karet och om dem bråkar får den grövre hoppa upp till 720it :)
krister på A-lagret sa att det skulle ta typ 3 veckor att ta hem [MENTION=54]kakan[/MENTION]
[QUOTE=Ceiling_Matt;47525]krister på A-lagret sa att det skulle ta typ 3 veckor att ta hem [MENTION=54]kakan[/MENTION][/QUOTE]
Ok och vad skulle han ha?
Fanns inga. Tyvärr ! Fel på listan ....