Hej,
Osäker på om detta faller in under rätt kategori.
Här kommer förmodligen en rookie fråga.. Men..
En märklig sak jag noterade ikväll är att det ligger stenar på botten i karet och min största tiger är sjukt utfärgad. Se bifogad bild.
Kan han eller någon annan fisk spytt upp stenarna? Har inte en sten så långt ögat kan nå i övrigt.
[ATTACH]8747[/ATTACH]
Det är stenfen som har varit framme.. :)
Haha.. Inga nya växter? Sten brukar ofta sitta i rötterna.. Annars kan det absolut vara uppspottat.. Vet en redtail som hade asmycket sten i magen när vi öppnade den, min nilborre satte i sig en bit silikon.. Kom upp efter ett par dagar osv.. Vissa fåglar äter ju sten för matsmältningen osv..
[MENTION=12]Svampus[/MENTION] Dats sket vita små stenar ett tag och han inga vita små stenar i karet innan.
Mm det var sjukt wierd. Men jag tror inte det var stenar, det måste ha varit nått lagrat fett eller nått för jag hade matat enbart med strömming ett bra tag innan det hände. Efter jag slutade med det så slutade de skita dessa vita "stenar". Men de sjönk som stenar och såg ut som stenar iaf, så jag vettefan... Har inte heller ett spår av stenar i mitt kar, och verkligen inga vita, kantiga småstenar.
Det sjuka är att jag inte har en växt i karet plus att stenarna är rätt stora. Nån måste barfat upp dom.
Haha ! En TSN jag köpte på Herkules Zoo hade käkat sten då dem var inkompetenta och inte visste att TSN inte kan gå med sjösten som bottensubstrat. Dom käkar det... Tror typ det är något mumsigt.
Fick göra en magsköljning och gräva med fingrarna i magen på han. Fick ut typ 40 stenar.
så ja antagligen har den käkat sten vid något tilfälle.