Mitt nuvarande kar börjar kännas lite litet så jag är bra sugen på ett större.
Problemet är att lägenhetens förra ägare har lagt ett parkettgolv rakt över det gamla och det gör så att det blir lite rörelse i det när man går.
Tyvärr kan jag inte ha ett större kar på den platsen där mitt nuvarande står (där är det bra mycket mer stabilt).
Tror ni att det räcker med en skiva under karet som fördelar vikten på en större yta eller är det kört?
hur stort kar tänkte du dig?
Hur stort kar i vilken typ av hus?
720 i en lägenhet från 1946.
En skiva löser det (om du nu inte snackar gigantiska kar), annars så är det en ypperligt tillfälle att riva upp och lägga nytt golv :heheh:
Söder, vasastan, kungsholmen, östermalm, förort höghus?
Hammarbyhöjden, fyra våningsplan.
Hur stor bör plattan vara till ett standard 200x60x60?
Är bra sugen på ett aquastabil så det blir troligtvis inte en alu-ställning.
Antar att det är i typ olaus magnus och de andra smalhusen typ.. Ett 720 ska inte vara några problem.. Är parketten riktigt svajig så lägg en skiva under så karet inte hamnar ur våg..
[QUOTE=Cpt Migraine;45950]Antar att det är i typ olaus magnus och de andra smalhusen typ.. Ett 720 ska inte vara några problem.. Är parketten riktigt svajig så lägg en skiva under så karet inte hamnar ur våg..[/QUOTE]
Du antar korrekt (forsskålsgatan)! Trots att jag har haft större kar tidigare så har jag aldrig behövt använda en skiva, ska jag köra en på 200x60x60ish eller bör den vara större för att fördela ut trycket ännu bättre?
Tack för snabba svar boys!
[QUOTE=MichaelE;45951]Du antar korrekt (forsskålsgatan)! Trots att jag har haft större kar tidigare så har jag aldrig behövt använda en skiva, ska jag köra en på 200x60x60ish eller bör den vara större för att fördela ut trycket ännu bättre?
Tack för snabba svar boys![/QUOTE]
Det var en tjock skiva ;)
Men 2000x600x10-20 (ish) kommer att göra jobbet (köp en som tål väta)
Haha.. Jag vill ju hellre se en som är60x60..
[QUOTE=Cpt Migraine;45950]Antar att det är i typ olaus magnus och de andra smalhusen typ.. Ett 720 ska inte vara några problem.. Är parketten riktigt svajig så lägg en skiva under så karet inte hamnar ur våg..[/QUOTE]
Riktigt coolt att vara så påläst att man vet vilka alla hus är och hur stabila dom är på söder, i syfte att kunna maximera dom med rovfiskkar!!
[QUOTE=BFTO;45952]Det var en tjock skiva ;)
Men 2000x600x10-20 (ish) kommer att göra jobbet (köp en som tål väta)[/QUOTE]
Jag är ju trots allt 1,90 så lite höjd på bygget skadar inte ;)
Skrev det snabbt på jobbet så tänkte nog inte ända fram.
Ska hämta runstens akvastabil på lördag. Tre grabbar bör väl räcka för att släpa upp skiten? Det jag tror kan ställa till besvär är väl den förbannade spiraltrappan i trapphuset.
Vi använde vakuumlyftare/sugkoppar när jag hämtade mitt 720.. Vi va fyra och vi tyckte det va jävligt tungt :)
Jag på 75kg och en ryggskadad kakan brottade ner ett 1200 för en loftgångstrapp och jag och stampe har tagit 720 upp för trappor förr.. får du med dig 2 extra som kan bytas av borde det gå som en dans :)
jag har flyttat 10tal 720l och vi har alltid klarat det på två... då ska man vara väldigt liten om man inte pallar ett 720 :p
Tänkte väl det, har flyttat ett antal stora kar tidigare men det har alltid varit i hus. Om det här inte går är det ett jävla misslyckande med tanke på all tid spenderad på att lyfta skrot :P
Skrotlyftare brukar av erfarenhet vara värdelösa om de har kontorsjobb.. bättre att få med sig en tunnis som är van att lyfta.. om man då är en grekisk gud OCH van att lyfta är det ju ännu bättre..
Nu lät det nästan som att du o kakan bar det där 1200at själva. Men vi säger det. Så var det ;) ... [MENTION=58]Cpt Migraine[/MENTION]
Mitt 720 bär man lätt på 2. Jag och min tjej bar det en gång ... Känn pressen ;) Jag hjälper till här såklart [MENTION=579]MichaelE[/MENTION]