sf_polypterus

»

Liten fengädda!

Hallå på er!

Jag har en liten marmorerad fengädda på ca 8cm.
Problemet är med honom att min Oscar och dats på 10cm hinner käka upp ALL mat innan fengäddan hunnit fatta att där ligger flytpellets..
Något tips på hur jag ska göra så min lilla kompis också får käk!

Fridens!
[QUOTE=Christoffern89;45421]Hallå på er!

Problemet är med honom att min Oscar och dats på 10cm hinner käka upp ALL mat innan fengäddan hunnit fatta att där ligger flytpellets..

Fridens![/QUOTE]

Hej

Vanligt problem dedär . Och ja misstänker att det är en ornatipinis du har?

Tips är att mata när karet är släckt (fengäddor och mkt ljus= dålig ide) dom ser i regel dålit och flytpellets funkar absolut inte . Köp hickari ciklid gold sinking pellets funka alltid på fiskar.

Sen är fengäddor notoriska matstrejkare ! De kan gå månader innan dom äter .
Gör dig av med oscarn och tigern typ...

Nä men det som kakan säger är bra tips du kan testa, funkar inte det är det inte så mycket mer att göra tyvärr.
[QUOTE=Christoffern89;45421]Hallå på er!

Fridens![/QUOTE]

Sjunkande pellets.

Mata gänget mätta sen släpp ner sjunkande pellets, så ska det nog ordna sig.
Tack för tipsen! Vet ju folk som kör med den här blandningen och det har funkat. Men jag ska pröva sjunkande pellets.
Gav oxhjärta som sjönk till botten i släkt akvarie innan jag skulle lägga mig. Då borde fengäddan luktat sig till det för det var borta imorse.
\uppdatering fengäddan äter, oxhjärta och hikari gold cichlid pellets funkade susen! Tackar !
Gött, tänk på vattenkvalitén bara om du kör med att mata dom andra mätta varje gång.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.