Tigerfiskar och abborrar

»

Vad menas med abborrar?

Är det någon speciell abborre som menas? är det påfågelabborren, nilabborren eller kanske den svenska abborren? :)
Menar typ lates eller övriga abborrar, typ siniperca. Även den svenska abborren funkar. Påfågelabborren är en ciklid, ingen abborre som namnet antyder. :)
alla fiskar som tillhör släktet abborre, alltifrån tigerfisk, svensk abborre, lates, bladfisk osv, antar jag :)
Okay. Tack att vi fick det uppklarat :)
Gissar att du har arterna som förekommer i denna superfamilj (Percoidea) att skriva om här, som innefattar arter fördelade på hela 75 familjer! http://en.wikipedia.org/wiki/Percoidea

Så mycket att välja på :)
Abborre är bland det värsta namnen man kan ge fiskar då i stort sett alla rovfiskar som är sk. abborrlika kallas nått med abborre i vardagsnamn :P
[ATTACH=CONFIG]340[/ATTACH]

Abborren " Boris " som jag fiska upp för en månad sen, äter allt man stoppar åt han :)
Fan va najs med en svensk abborre...Det hade fan passat i min soppa...Svampbob??? Ut och fiska!!:o
Dummare fisk än svensk abborre får man nog leta efter så dom är inte så fräna efter ett tag,.
Är iofs ganska rolig att titta på när den jagar,.
[QUOTE=Sjebbe;704]Fan va najs med en svensk abborre...Det hade fan passat i min soppa...Svampbob??? Ut och fiska!!:o[/QUOTE]

mjaa, det hade inte vart fel.. får se vad man fiskar upp i sommar :D
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.