1/9
om ingen misstycker med mig så startar jag denna o hoppas på att folk inte ska hata mig för det.
jag vet att det inte bara är jag har som hae en stor passion för de flesta sorters djur inte minst reptiler och amfibier!

de kunde vara kul p se om folk håller med mig, skulle gärna vilja veta vad ni har och posta gärna bilder och annat kul!

vad jag har just nu: pacman frog
har haft: skäggagam, skölpaddor, pachytriton labiatus (paddelsvans salamander), japansk eldukssalamander (cynops pyrroghaster), tigersalamander.

hoppas tråden inte blir allt för oälskad nu! ha det bra och god fortsättning :D
Hehe ingen fara! Jag minns inte om det var här eller på förra forumet vi faktiskt hade en reptil-tråd, så det finns folk här som tycker precis som du. ;)

Har inga själv just nu men var mycket inne på reptiler när jag yngre, skulle jag skaffa något igen blir det nog någon typ av vattensköldpaddor... för att försöka ha tillsammans med fiskarna då såklart! :p

Lägg gärna upp bilder!
ja man får hoppas på det! ja jag ska försöka bli bättre på detta med bilder, ska låna syrrans kamera sen blir de bildbomb från mig :D
Har inga och har inte haft heller men någon dag så! Här är iaf lite bilder från reptilrummet på skolan...
[ATTACH=CONFIG]7586[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7588[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7589[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7590[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7592[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7593[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7594[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7595[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7596[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7597[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7598[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7599[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7600[/ATTACH]
E ju off-topic så e väll ingen som reagerar negativt på detta.dessutom äger ju flera här reptiler oxå=).

Jag själv höll på med ormar förr lite grann.Men tanten var så jvla rädd för dom så fick dra upp fiskhållandet i större skala o skite i fler ormar haha.Utöver det så har jag väll haft lite olika sköldpaddor,ödlor,grodor o andra djur.

Funderar oxå på att köpa 1-2 dvärgvaraner framöver o hålla i ett gammalt 540 tills vidare.Alltid velat ha varaner o för att inte tala om kajman!.
Den där gröna ormen va oehört snygg! :|
Douche: du kvalar nog fan in till den skaran som borde testa mjukskalare du som har massa feta tetror o fiskar för stora för dom att ta!=).Funkade bra här om man bortser från mindre fengäddor och odoes haha.

Tycker dessutom att [MENTION=31]micro[/MENTION] borde posta här i tråden om du loggar in framöver=)
[QUOTE=JockeDuvet;42104]Den där gröna ormen va oehört snygg! :|[/QUOTE]

Grön trädpyton.
fina reaktioner!! ett reptilrum på skolan hade ju vatt drömmen... :D duktigt snygga varelser...

varaner o kajmaner är ju drömmdjur.. hur stort måste en dvärjpansarkajman ha det? de verkar va en jävla massa diskusioner över detta.. hur svåra kan dom vara o få tag på vet du/ni detta? :D
[QUOTE=kalle;42110]ett reptilrum på skolan hade ju vatt drömmen... :D[/QUOTE]

Jo det är rätt kul att gå runt o kolla där :) Himmelstalundsgymnasiet heter skolan, eller gymnasiet kanske är ett mer korrekt ordval.. Är ett naturbruksgymnasium så finns en del djur där.
riktigt fränt måste jag säga :D
[QUOTE=ratfink;42106]Douche: du kvalar nog fan in till den skaran som borde testa mjukskalare du som har massa feta tetror o fiskar för stora för dom att ta!=).[/QUOTE]

Jo det är tanken! :D Men har inte vågat eller hittat någon till rätt pris ännu, hade jag haft degen hade jag tagit leos PNT direkt!

Ja micro övergav väl fiskarna för just ormar har jag för mig...
Trevligt. Har haft en del ormar-ödlor samt odlat mm. :)
[QUOTE=runstenen;42119]Trevligt. Har haft en del ormar-ödlor samt odlat mm. :)[/QUOTE]

vad för sorter? :D
[ATTACH=CONFIG]7603[/ATTACH]

får se om ni ser bilden... googlebild på pachytriton, hann aldrig ta några egna bilder på min för jag sålde den nästan direkt, men fick hem den nästan exakt lika dan som den på bilden med parningsfärger på svansen och allt
Såg ut att ha vart snygg! :)
ah duktigt är lite av en nörd när de kommer t sånthär,,,:wink:
[QUOTE=kalle;42121]vad för sorter? :D[/QUOTE]

Skogsödlor, Snok, Majsormar, mjölksnok, strumpebandssnok
Geckos, Agamer. På den tiden var det svårt att få tag på reptiler
men för dagens ungdom [MENTION=58]Cpt Migraine[/MENTION] ;) är det bara att välja
o vraka bland arterna ha ha...
det var inte så länge sedan dinosaurierna dog ut... ;)
Nä, [MENTION=525]runstenen[/MENTION] har inte dött ut än..

Grön leguan i 13 år, snokar, ödlor, amfibier osv.. lite av varje..
1/9
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.