Rockor

»

Pelletsträna rockor

Hej,

Har en liten marble hona, ca: 18cm över disk som är väldigt bortskämd med maten.
Hon är riktigt matglad när det serveras hela "mini" räkor med skal - men torsk, pollock, skalade räkor etc. ratas.

Har nu, under en veckas tid, endast handmatat med cichlid sinking small, massivore och jumbosticks - alla blötlagda 20-30min i räkvatten. Hon slänger sig över handen och sliter sönder alla pellets men spottar ut dem igen, kan inte se att hon äter en enda bit.
Det går dock ingen nöd på henne, hon är rätt tjock över ryggen men är inte speciellt bred över svansen (pga. räkdiet misstänker jag). Frågan är hur länge jag vågar envisas? Ni som håller rockor, ar ni några tips på hur man enklast tränar dem på pellets?
Det är ju ett gott tecken att hon tuggar på pelletsen. Fortsätter du så kommer hon käka pellets inom kort.
Mina pearls (spec hanen) var jätteenvisa.. De tog mask och räkor rätt länge.. Sen lät jag dem svälta ett tag med bara pellets som alternativ.. När jag sen introducerade pellets i räkvatten var det inga tveksamheter sen.. :) shappes ide btw..
Sjysst, tack boys. Då kör jag vidare och låter trägnast vinna. :)
Rent allmänt bland rockor, vilka pellets är att föredra?
Hikari Cichlid Gold Sinking har jag hört ska vara bäst.
[QUOTE=djr83;40146]Hikari Cichlid Gold Sinking har jag hört ska vara bäst.[/QUOTE]

Det vet ja [MENTION=102]Johan_86[/MENTION] har hemma till en annan plattfisk :P
Tack! Japp en motoro hane som ratar massivore men älskar cichlid gold.. :-) testar enbart pellets några dagar framöver och sedan cichlid gold I räkspa.. :-)
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.