Jag har nu lyckats fastna för monsterfisk:)
Detta är mitt första rovfiskakvarie och å endast 250liter
Filtrering: juwel orginal pump 600l/h + Fluval 206 780l/h
Julas blästersand mm
Har en Pilnäbb Polkadot nu ca 25cm
Sen har jag beställt en channa bleheri.(vet att jag måste sänka tempen till 18-19grader ca 2 mån om året, ska då flytta han till ett eget akvarium)
Ngt mer tips på roliga små monster som inte blir allt för stora för mitt lilla kar?
Tacksam för svar:D
Du kan säkert ha nån Polypterus Senegalus livet ut i ett 250liters om de e 40djupt iallafall(någon får gärna rätta mig om ja har fel) annars är väl dvärg channor bland dom minsta monstren^^
Tror nog inte du behöver sänka tempen till din bleheri heller då dom brukar funka ganska bra i hög temp året runt enda e väl att det inte går o få lek på dom lika lätt tror jag
Bladfiskar är ju riktigt balla med men tror dom desvärre funkar bäst i artkar!
o Välkommen in i monster träsket ;)
Ja men det är de ju:)
Dem ska jag kolla upp då
Tack så mkt:D
Mm som jocke säger, du måste inte ge den kallperioder om du inte ska leka på channorna. De klarar sig fint ändå. Ctenopoma Acutirostre är en favorit hos mig iaf,p. senegalus är inte dumt heller som sagt. Ctenolucius hujeta om du vill ha nått gäddliknande vid ytan...
Nej ngn odling tänker jag inte ge mig på..;)
Aha nu fick jag lite mer att fundera på. .
Finns ju en hel del roligt man kan ha trots mitt midget akvarie...:D
Tack !
Jadå det finns en del, Nandus nandus och öronål är trevliga också!
Införskaffade den rackare idag:D
Samt en Eldål
Snygg dock blir den stor så du kan nog inte ha den ornaten livet ut men ett bra tag iaf:)
jo vet att den blir stor men som sagt kan ha den ett bra tag:)
kan någon namn på alla dvärgchannor? mer än Bleheri?,Gachua?
mvh
tror eldålen kommer växa ur 250l kar också :) sen om du ska köpa dvärgchannor så tänk på att fengäddan du köpt är en glupsk jäkel (eller misstänker de om den är som min retro) så du inte köper för små channor då dom kan råka bli mat,, å billigare mat går ju att fixa :)
Jo de vet jag men blir det att byta in mot en mindre,
Hehe han jag misstänker att de är han som klippt ett par kardinaler innan jag han flytta alla:p
Hehe nae de har du rätt i, den Bleherin jag beställt är enligt listan 8~10 cm så hoppas han är lite för stor för att ätas...
jo än så länge har min retro inte lyckats ge sig på mina bleheri å då är retron 15cm å bleherina ca 10cm :)
Min ornat är 20cm så klipper han min Bleheri så blir jag riktigt le... jag har kvar två paletter som är 5-7 cm för att se,
Kan han klippa den hanen där så är kanske Bleherin i riskzonen..
Men sen i fredags har han inte rört dem..
jag har bara en lösning på sånt... mätt fisk e lat fisk hehe mina 3 neontetror är än så länge kvar å dom va 10 från början men matade väldigt lugnt i början å min fengädda va de som tog dom 7 ...
Hehe ja de gäller väll att hålla han mätt