Nu ska jag börja köpa grejjer till nya baljan och jag har kört fast när det gäller vilken färg baljan ska målas i på insidan. Jag vill inte ha svart eller blått.
Jag har funderat på brunt för att det ska se naturligt ut, eller köra på ljusgrå kanske?
Kom med förslag och tips efter era erfarenheter!
Varför vill du inte ha svart? Jag tycker iaf att ju mörkare färg ju snyggare blir både karet och fiskarna.
nya baljan är 2meter djup så jag är rädd att fiskarna inte ska synas om man målar den svart, Jag vill ju inte ha 25st lysrör över heller :p
Jag har 150cm djup, 77cm höjd, 12 lysrör, ingen mekanisk filtrering, nystartat kar, (dvs rätt grumligt) och det är inga problem att se.. ;) svart blir snyggast!
Vilka mått ska burken ha och hur ska du bygga den... Jag kör en brun/röd terrakotta liknande färg i många burkar.
[ATTACH]6580[/ATTACH]
Juste den hade lite djup ju :P Men om man bara har ljus 1.5m från frontrutan och sen en halvmörk färg som du redan föreslagit, brun eller lite mörkare grå, då får man en lite mystisk känsla (eller vafan man nu vill kalla det), det tror iaf jag att det kommer se rätt schyst ut.
[QUOTE=Cpt Migraine;35972]Jag har 150cm djup, 77cm höjd, 12 lysrör, ingen mekanisk filtrering, nystartat kar, (dvs rätt grumligt) och det är inga problem att se.. ;) svart blir snyggast![/QUOTE]
du har ju sketa mycket belysning så de vore ju kosntigt om du inte såg fiskarna :P
måtten är 250x200x100cm
Jag funderar på terakotta/ljusbrunt men fiskarna kanske blir dassiga i den färgen?
Fiskarna blir ju jävligt snygga med svart bakgrund men jag är rädd att det ska bli för mörkt i burken..
Leopoldis kar ser inte alls illa ut..
ångest.. brunt eller svart...
Jag har ångest med...eftersom jag med vill ha 5m2...
Sent from my GT-I8350 using Board Express
[ATTACH]6583[/ATTACH][ATTACH]6585[/ATTACH]
[ATTACH]6587[/ATTACH]
aa, jag satt precis och kolalde på dina filmer på youtube med brun bakgrund :) är du nöjd med dina bruna kar? vad skulle du valt?
Jag funderar på om brun kagrund skulle smälta in fint med rötter och sanden.. men jag vet inte :S
har jag fått det om bakfoten nu? men målar ni insidan av akvariet? vf isf?
Jag funderar på att måla om min baksida av akvariet, jag har svart nu... men dom bruna, röd-turkosa å andra discus syns lite dåligt... funderar på en ljusare nyans, eller blå lr nått... nått tips?
jag ska måla insidan, men ska ni måla utsidan så funkar det mesta, tror tigrinus målade med nån typ av svart hammarlack på utsidan och det fäste bättre än vanlig väggfärg.
För den riktigt seriösa så finns det riktig glasfärg.
Latexfärg ska va rätt bra, enkel att ta bort.