Vårdcentralen

»

Clownkniv med babianarsle!

Haft mina knivar i lite mer än en vecka nu. Tror att de båda fick lite törnar vid håvning då de båda såg slitna ut i stjärtfenan (jag vet att hela fisken är en fen, men nu pratar jag om aktern).

Den mindre kniven såg snabbt bättre ut medans den större har blivit värre. I söndags skulle jag ha haft bättre koll på dom men jag var rätt så död då och som vanlig inföll tillnyktringens bittra stadie på måndagen.

Vad fan gör jag? Går knivar att salta?

[ATTACH=CONFIG]6411[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6412[/ATTACH]
Jag har saltat vid flertalet tillfällen upp till 2dl/100l, med både bg och clownknivar i utan att de verkat berörda, så enligt min erfarenhet så går det hur bra som helst.
[QUOTE=Johan_86;35232]Jag har saltat vid flertalet tillfällen upp till 2dl/100l, med både bg och clownknivar i utan att de verkat berörda, så enligt min erfarenhet så går det hur bra som helst.[/QUOTE]

Håller med... för ett par veckor sedan pytsade jag i ca 5dl på 250 liter vatten efter en slagsmålsskada... denna är borta nu och märkte absolut ingen skillnad på fisken... dvs clownen! :)
+1

Jag har haft samma skador på typ alla knivar jag haft vid ett eller annat tillfälle.. de brukar se slitna ut ett tag men när de väl läker så brukar det typ ta 2 dagar..
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.