Rovmalar

»

Juruense, möjlig att få tag på?

Jag har kommit underfund med att jag saknar mina gamla rovmalar så det känns hög tid att göra något åt det.
Har fastnat lite för juruense men det verkar inte vara helt lätt att lägga vantarna på en, ser aldrig den på några listor osv.
Är det någon som har en susning om var/hur man kan få tag på en och vad prisläget kan tänkas ligga på? Jag vet att havanna zoo (när det var något att ha) hade sådana inne, tyvärr är det ju kört sedan länge.
Kolla med [MENTION=70]shappe[/MENTION].. vet att han iaf kunde få tag i dem för några år sedan.. 1200 tror jag lappen låg på då.. skulle inte förvåna mig om de gått upp till dubbla men jag kan ha helt fel..
Tack för svaret, det ska jag göra! Jävlar vad det har gått inflation i fisk alltså, här är man borta några år och allt har blivit svindyrt,. Jaja, det ska kosta lite.
1200 var d exakt, vilket jävla minne du har Jonte;-)
Kör en stenman kallas det har jag för mig.. ;)
Fina fiskar. Skulle bra gärna ha en till någon gång. Saknar min gamla.
Varför ska juruense vara så jävlig att få tag på egentligen? Rimligtvis borde det vara lättare att sälja den än på tex TSN och RTC, detta är ju faktiskt en rovmal som funkar i ett normalt kar.
Om man ser till jänkarnas situation så verkar den inte svår att få tag på. Jag kan förstå om våra svenska grossister fegkör men den (och många andra arter) borde ju dyka upp hos tex. Glaser/Petra aqua lite då och då kan man tycka.
[MENTION=70]shappe[/MENTION] e det nåt du fortfarande kan få tag i tro?
Jag har varit på akvarieteknik i omgångar och försökt få tag på eländet, här är deras senaste svar:

[QUOTE]Jag ringd vår fiskansvarige,

Han sa att det var mycket sällan dessa dyker upp, och att när de gör det så är de i stort sett redan sålda pga efterfrågan på dem.

Det finns en del leverantörer i Europa som har dem på listan ibland, men det är mest för att visa upp. De är alltså redan sålda för ganska stora summor redan innan de är beställda.

Han visste inte om han kunde få tag på någon i framtiden, och isf när.

Lite svårt att ge dig ett besked tyvärr.[/QUOTE]

Då ska jag berätta hur det funkar att tjäna pengar på en produkt: om det finns efterfråga och folk är villiga att betala en hyfsad summa för den produkten, KÖP IN FLER!!!! Så förbannat svårt kan det inte vara, liveaquaria.com har ju alltid juruense i lager så den måste ju gå att få tag på hyfsat lätt.

Jag misstänker att dom rör ihop juruense med tigrinus, med tanke på "redan sålda för ganska stor summor".
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.