Off topic

»

Bilar och annat skrot

1/4
Hallå

Skulle vilja ha en tråd om detta då det fanns på gamla forumet. (Har gått igenom här och inte hittat nån nuvarande tråd)

Alltså bilder, diskussioner, osv.. Om era bilar eller andra fordon ni har där hemma!

Själv är jag ägare till en Scania vabis 75 (1960-1970?) ombyggd till epa för ett antal år sen med sexspaks hydraulkran på flaket och en Mazda pickup B2500 (-04) med trasigt ramlager just nu:/

Posta på med bilder!
Lägger upp bilder när jag inte sitter på mobilen:)
Jag kör en V70 2.5T AWD -06
De tre senaste bilarna i en nedåtgående spiral (sett till effekt då):
BMW 330 Coupé med Vortech-kompressor -> Audi A4 2.0Q Tfsi, downpipe, racekat,Steg III-mapp -> Kia Rio Turbodiesel...med trimbox.

Varför detta förfall tänker vän av oordning? Pendlande, är svaret.
Håller på att rustar upp en Husqvarna 28 1951, även kallad för rödqvarna.
[ATTACH=CONFIG]6132[/ATTACH]
[QUOTE=Lutt;32876]Håller på att rustar upp en Husqvarna 28 1951, även kallad för rödqvarna.
[ATTACH=CONFIG]6132[/ATTACH][/QUOTE]

Sweet! Veteraner är ju imo så mycket snyggare och härligare än nytt. Kan säga att jag är förbaskat sugen på en gammal rysk (40-tal) efter att ha sett en hos kusinen min. Måste bara ta reda på vad det var för nåt mera specifikt...
Mitt åk: [ATTACH=CONFIG]6133[/ATTACH]
[QUOTE=perfetto;32873]De tre senaste bilarna i en nedåtgående spiral (sett till effekt då):
BMW 330 Coupé med Vortech-kompressor -> Audi A4 2.0Q Tfsi, downpipe, racekat,Steg III-mapp -> Kia Rio Turbodiesel...med trimbox.

Varför detta förfall tänker vän av oordning? Pendlande, är svaret.[/QUOTE]

Är inte mycket för BMW men skulle välja BMW istället för Kia alla dagar i veckan :/

Men praktiskt sett är kian förmodligen bättre
Dessa två skönheter står i mitt stall:

Mini cooper S panorama, 2008, 175 hk 1,6 liter turboladdad röd eldlåga. Min älskare. Gått lite mer än 4000 mil.
[ATTACH=CONFIG]6134[/ATTACH]

Toyota yaris , 1999, 65 hk 1,0 liter. Trotjänare, slitåsna och bästa vän i alla väder! Den har gått sju varv runt jorden, dvs 28 000 mil. :love:
[ATTACH=CONFIG]6135[/ATTACH]
Du glömde bekvämt baksäte på coopern.. speciellt för mig och malcus som klockar in en på 183/187cm..
[QUOTE=Lutt;32876]Håller på att rustar upp en Husqvarna 28 1951, även kallad för rödqvarna.
[ATTACH=CONFIG]6132[/ATTACH][/QUOTE]

- "Rödmyra", var det väl den kallades?
[QUOTE=jens1;32887]Är inte mycket för BMW men skulle välja BMW istället för Kia alla dagar i veckan :/

Men praktiskt sett är kian förmodligen bättre[/QUOTE]

- Det finns inte mycket som kan benämnas "praktiskt" i en BMW coupé nä. Men Audin är helt klart bästa bilen hittills. Rapp med sina 290 hk OCH praktisk. I synnerhet med quattron.
[QUOTE=Cpt Migraine;32892]Du glömde bekvämt baksäte på coopern.. speciellt för mig och malcus som klockar in en på 183/187cm..[/QUOTE]

HAHA! Två korta tjejer fram, och sen långskånkarna ihopvikta där bak. :D så vackert på något vis.
[QUOTE=perfetto;32893]- "Rödmyra", var det väl den kallades?[/QUOTE]

Nja det är NV som kallas rödmyra, men av någon anledning så har rödqvarnan fått det namnet ibland också.
[QUOTE=Lutt;32909]Nja det är NV som kallas rödmyra, men av någon anledning så har rödqvarnan fått det namnet ibland också.[/QUOTE]

- Ja, jag känner igen det även på Husqvarnan. Farsan hade en sådan, vet jag. Sen fanns "Silverpilen" också.
[QUOTE=perfetto;32912]- Ja, jag känner igen det även på Husqvarnan. Farsan hade en sådan, vet jag. Sen fanns "Silverpilen" också.[/QUOTE]

Finns en hel uppsjö av gamla Husqvarna MC. Blöjpilen är väl den mest eftertraktade. Synd att de sålde MC-tillverkningen, annars hade Sverige kanske haft en riktigt bra MC-tillverkare idag.

Detta är den som kallas för rödmyra
[ATTACH=CONFIG]6143[/ATTACH]

Detta är en rödqvarna
[ATTACH=CONFIG]6150[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]6142[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6144[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6145[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6146[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6147[/ATTACH]

orkar inte räkna upp att men här är de senaste r32gtr med coils sög o köra till jobbet med men kul annars underbar motor, evo 8 köpte givetvis den med 5vxl snitta 3lmilen i soppa =)..alfa gtv 3.0 de sämsta sätena som o sitta på en planka enda bekväma fotställningen är gasen i botten =) men deras 6or är sexy, köpte en opel speedster riktigt nice om man varit 1.60lång och bygg med vighet googla getting out of lotus elise så fattar ni vad ja menar...fick bli en billig st200 som som alla fordar rostade gott :) kör nu en mitsubishi colt czt drar lite är skoj och med sina 150hästar på 1 ton rätt pigg. har dock ingen bild på mitsun än.
Tog bilderna jag hade på fb:)

OBS!!! Är i bättre skick än det ser ut. Lite terapi att renovera men det är ett hyffsat långtidsprojekt:wink:

[ATTACH=CONFIG]6148[/ATTACH]

Enda bilden jag hade på pickisen på datan och på den här bilden håller jag på att plocka bort hela fronten för att lättare få ut motor och lådan

[ATTACH=CONFIG]6149[/ATTACH]
Innan jag tvättade och började skruva isär den i våras:

Men det blev inget åka av i år! ::-Z:
1/4
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.