Nä jag skojade bara jag är ju redan gift hahahahahaha... Ha...
Men ett damm-monster som klarar dom svenska vintrarna. A-gar går bort då det inte går att fixa så att det blir isfritt annars hade jag provat det. Kollade på Elopichthys bambusa, den ser iaf riktigt cool ut. I "värsta" fall får det väl bli en vanlig gädda. Detta är bara på idéstadiet men tips mottages!
[QUOTE=HELLracing;32718]... Ha...[/QUOTE]
HAHA, det där sista gjorde min dag!
Jag hade nog kört stör eller något. :)
Du bör försöka få en isfri vak i dammen. Annars kan alla fiskar dö pga gasbildning.
Annars finns ju koi, stör, silurus glanis, gädda m.m
Varför kan du inte hålla det isfritt? Gör som vid färjeläger och dra i en ordentlig luftpump så borde du klara dig gott och väl.
Isfritt och agar, det är det enda rätta :)
Id (Leuciscus idus) skulle väll funka. Dom räknas som en rovfisk när dom blir stor :) har hört att dom ska funka bra i dammar och från mina erfarenheter så funkar dom riktigt bra i akvarium också! Äter allt man stoppar ner! Räkor, växtdelar, småfisk och dom brukar även kunna trycka i sig lite alger :)
Dammen är inte på min tomt och närmaste kraftkälla är järnvägen. Det är en stooooor damm, det finns ingen filtrering utan den sköter sig själv.
Ingen åsikt om bambusa?
Har också för mig att silurus tar luft, inte säker men har för mig jag sett det på någon film.
Ja a-gar hade varit val numero uno...
Mal klarar sig nog tror jag, dom finns ju här i landet så vore skumt om dom verkligen måste ha isfritt... men jag vet inte. Kör med albinos om du väljer dom dock, så har du chans att se den ibland kanske! ...om inte någon fågeldjävel tar den såklart, det är ju risken med bambusan också iofs. men coolat hade det vart om du slängde i en! :p