sf_polypterus

»

Kannibalistiska risker?

Funderar på att fylla på med några senegalus eller pollis till i burken. Har inte hittat nåt i bra storlek och de jag har sett i butik är ca 10 cm och ska i så fall blir sällskap till en polli och en senegalus på + 20 cm. Är detta att rekommendera? Eller käkar de upp varandra? Med tanke på vad de gjorde med min L-001 så funderar man ju... En fengädda är ju onekligen perfekt formad för att gå ner i en annan fengäddas mage::-3:

Utöver det så funderar jag på hur de brukar bete sig mot så pass mycket mindre artfränder. Innebär storleksskillnaden automatiskt att de kommer att få stryk? De två som jag har nu är bra i temperamentet tills skillnad från den andra pollin som fick flytta till ett annat kar. (Det var ju sannolikt den som käkade på Pingis rockor). Den har väl iofs lugnat ned sig lite nu när den går med loisellei-hanen som är en riktigt psykopat.
Kan va riskabelt men fenisar brukar inte äta på varann av ren jävulskap , dom ser galet dåligt och går på instinkt allt som luktar mat å kommer vid deras munnar hugger dem på , rocka, mat eller krockodil its gona get a bite:/

Har mina 19 st tillsamans allt från 14-50cm å det är absolut inga problem förutom att dom då å då smakar på varann:/

Hoppas de hjälpte nåt iaf
Kanske värt ett försök då om det inte dyker upp nån som vill bli av med fenor i större storlek.
Ja har en tillsalu på 45:)
Fan.. hade jag inte sprängt min fiskbudget hade jag tagit den.. alldeles för bra pris på en för fin fengädda..
[QUOTE=kakan;32666]Ja har en tillsalu på 45:)[/QUOTE]

...å jag har två kar på 240 liter:saddd:

Det är väl i princip bara palmas och senegalus som funkar över tid med den volymen?
Haha captenen de går alltid att lösa de vet du:)

Ja 240l är lite litet för henne. Ja palmas å senegal funkar livet ut å även delhezi i många år:)
Jodå.. men jag måste hyra ut mina befintliga fengäddor pga att de förmodligen kommer att rulla ihop mina rockor till wraps..
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.