Gokväll
Min motoro (ca 35cm dia) har lyckats göra sig illa på undersidan, han hade dragit lös doppvärmaren och troligtvis bränt sig stor som en 5-krona.
Då är frågan, hur skall jag gå tillväga för att minimera infektion och annat otrevligt? Hur mycket salt är att rekommendera?
Jag försökte söka på det men hittade ingen vettig information, men tål dom salt brukar man ju till övriga fiskar dosera 1 dl salt till 100 L vatten :) men du ska nog inte ha han gå i salt vet inte hur deras hud reagerar men om inte annat borde saltbad borde ju funka, men vänta till en säkrare källa skriver :) så inget tråkigt händer eftersom jag inte hittade någon info om behandling, såg bara att det är väldigt vanligt att just rockor bränner sig på just doppvärmaren och snabbt blir så pass skadade och dör. Går fickan själv? Annars kan ju andra fiskar vara för och försöka skada honom. Så det kan vara bra att han får vara själv om du märker något sådant beteende. [MENTION=553]BFTO[/MENTION]
Mvh C
Jag sökte också men hittade inget riktigt svar på mängden salt. Rockan går med en odoe och arowanor, dom är alltid minst en meter ifrån rockan och är livrädd för honom och håller sig vid ytan.
[MENTION=28]Leopoldi[/MENTION] hur brukar du göra vid mindre skador på dina rockor?